دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ساخت داروی ضد اضطراب توسط دانشمندان روسی
 
دانشمندان روس یك دارو برای رفع اضطراب پس از ابتلا به كرونا ساخته اند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیك، اختلال اضطرابی فراگیر، اضطراب و نگرانی مداوم، بیش از حد و غیر واقعی در رابطه با همه پدیده های روزمره است.

النا یاكوبوا، مدیر پروژه ساخت داروی جدید می گوید در نتیجه هشت هفته درمان با آویاندر، نمره كلی مقیاس اضطراب همیلتون (HARS) بیش از نصف كاهش یافت.

او افزود: این دارو "با گزینش پذیری بالا بر تعدادی از گیرنده های آدرنرژیك و گروهی از گیرنده های سروتونین تاثیر می گذارد.

به گفته او، آویاندر اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و پیش شناختی را ارائه می دهد. یاكوبوا همچنین توضیح داد كه در مطالعات پیش بالینی و بالینی فاز دوم، این دارو اثربخشی بالا، تحمل خوب و ایمنی را نشان داد.

به گفته آندری ایواشچنكو، دانشمند دیگر روس این دارو پتانسیل قابل توجهی در توانبخشی عصبی پس از ابتلا به كووید 19 دارد. در عین حال، در صورت تایید این فرضیه در مرحله سوم كارآزمایی بالینی، ممكن است وزارت بهداشت روسیه در مورد ثبت سریع داروی جدید تصمیم گیری كند.

ورونیكا اسكورتسووا، رئیس آژانس بیومدیكال فدرال روسیه در پایان ماه نوامبر گفت كه داروی جدید روسی مخصوص درمان كرونا به نام "میر ـ 19" ("MIR-19") در برابر سویه اومیكرون نیرو موثر خواهد بود. اسكورتسووا گفت كه این دارو بر اساس میكرو RNA ساخته شده، برای انسان بی خطر است و روی ژنوم و ایمنی وی تأثیری نمی گذارد.

ورونیكا اسكورتسووا خاطرنشان كرد: این دارو كپی برداری از ویروس را متوقف كرده و از اشكال شدید بیماری جلوگیری می كند.
   تاریخ: ۲۱:۰۴ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲