دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دانش آموزان استثنایی گلستان برای افتخارآفرینی به حمایت احتیاج دارند
 
گرگان - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: دانش آموزان مدارس استثنایی استان با استعدادهای درخشان و توانمندی بالقوه در رشته های گوناگون ورزشی به حمایت و امكانات بیشتر برای مدال آوری در مسابقات پاراآسیایی و پاراجهانی احتیاج دارند.
دانش آموزان استثنایی گلستان برای افتخارآفرینی به حمایت احتیاج دارند گرگان - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: دانش آموزان مدارس استثنایی استان با استعدادهای درخشان و توانمندی بالقوه در رشته های گوناگون ورزشی به حمایت و امكانات بیشتر برای مدال آوری در مسابقات پاراآسیایی و پاراجهانی احتیاج دارند.

به گزارش ایرنا، عباس خانعلی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری مسابقات پاراآسیایی در بحرین اظهار داشت: از میان سه ورزشكار گلستانی حاضر در این مسابقات، هلیا حاجی آبادی ورزشكار رشته بوچیا دانش آموز استثنایی استان است كه توجه بیشتر به این استعدادها می تواند كارنامه افتخارات و مدال های ورزش گلستان را پربارتر كند.

وی افزود: همچنین حسام الدین خیراندیش دیگر دانش آموز نخبه استثنایی گلستان در تیم ملی والیبال ناشنوایان عضویت دارد.

وی افزود: در راستای توجه به پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان استثنایی گلستان در حال حاضر سه سالن ورزشی در گرگان، گالیكش و كلاله به این افراد اختصاص یافته و امكان ظهور توانایی های ورزشی برای آنان فراهم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان افزود: افتخارآفرینی دانش آموزان استثنایی گلستان محدود به مسابقات ورزشی نیست و تعدادی از این دانش آموزان در بخش های فرهنگی، هنری و قرآنی مسابقات كشوری از جمله حافظ خوانی، قرآن و عترت نشان موفق به كسب افتخار شدند.

خانعلی در ادامه به تحصیل سه هزار و 296 دانش آموز استثنایی در مدارس گلستان اشاره كرد و گفت: علاوه بر 32 مدرسه ویژه این افراد، تعدادی از توان آموزان استثنایی استان در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به نیاز دانش آموزان استثنایی گلستان به 100 معلم جدید گفت: مسوولیت آموزش این توان آموزان در سال تحصیلی جاری بر عهده 576 معلم است كه با توجه به احتمال بازنشستگی بخش زیادی از این معلمان، در سال آینده با مشكل نیروی آموزشی مواجه خواهیم شد.

خانعلی ادامه داد: با وجود محدودیت های آموزشی ، این استان در شاخص های تلفیقی، سنجش سلامت، پیش دبستانی، توانبخشی، نهضت بریل، زبان اشاره و معلم رابط آموزش و پرورش استثنایی كشور جزو استان های برتر كشور است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان در ادامه به ترك تحصیلی سالانه حدود 65 دانش آموز استثنایی استان به دلیل دوری محل سكونت از مدرسه و دشواری در رفت و آمد اشاره كرد و گفت: سالانه بیش از 20 میلیارد ریال هزینه آمد و شد برای پرداخت سرویس مدرسه این دانش آموزان اختصاص داده می شود كه از ابتدای سال تحصیلی جاری تاكنون 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار پرداخت شد.

وی در ادامه به تلاش برای واكسینه كردن دانش آموزان استثنایی گلستان اشاره كرد و گفت: از مجموع 859 دانش آموز استثنایی واجد شرایط واكسیناسیون استان تاكنون 431 نفر واكسن كرونا را دریافت كردند.

خانعلی بر ضرورت شناسایی به موقع سلامت جسمی دانش آموزان در سنین پایه اشاره كرد و گفت كه در راستای رسیدن به این هدف در سال جاری سلامت 40 هزار و 404 دانش آموز كلاس اول و چهار هزار و 405 دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان بر ضرورت جذب كم خیران برای رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان استثنایی استان تاكید كرد و گفت: از ابتدای امسال تاكنون نیكوكاران گلستان 11 میلیارد و 100 میلیون ریال برای تامین هزینه رفت و آمد و بهسازی مدارس به مدارس استثنایی استان كمك كردند.

خانعلی اظهار داشت: علاوه بر جذب كمك خیران برای حل مشكلات دانش آموزان استثنایی، امسال یك میلیارد و 750 میلیون ریال كمك هزینه برای خرید واكر، سمعك، كاشت حلزون و بستری در مراكز درمانی به 275 دانش آموز و یك میلیارد و 950 میلیون ریال برای خدمات گفتار درمانی و كار درمانی به تعداد دیگری از توان آموزان پرداخت شد.

وی همچنین گفت كه افتتاح مركز مشاوره پیوند، افتتاح استودیوی تولید محتوا با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 200 میلیون ریال در گرگان و علی آباد، نمایشگاه دائمی دست ساخته های معلولان در گرگان، افتتاح مركز اختلالات یادگیری آزادشهر، افتتاح مدرسه استثنایی مراوه تپه، مركز متوسطه حرفه ای مینودشت، هوشمندسازی 115 كلاس درس، اهدای كتاب بریل به هر كدام از دانش آموزان و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان در هفته معلولان است.

برچسب ها
- گرگان
- روز جهانی معلولان
- سازمان آموزش و پرورش كودكان استثنایی
- گلستان
- سازمان آموزش و پرورش استثنایی
- معلولان
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۲۱ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴