دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارتباط میان استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بزرگسالان
 
نتایج آخرین بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، استفاده از رسانه های اجتماعی با افسردگی در بزرگسالان مرتبط است.


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی كه رسانه های اجتماعی به طور گسترده با اضطراب و افسردگی در نوجوانان مرتبط است، شواهد جدید نشان می دهد كه پلتفرم هایی مانند اینستاگرام می تواند بزرگسالان میانسال را نیز غمگین كند و منجر به بروز افسردگی شود.

به گفته كارشناسان، افراد بالای 35 سال به احتمال زیاد تحت تأثیر منفی برنامه های بصری مانند اسنپ چت قرار می گیرند. این تحقیق كه در مجله پزشكی «JAMA Network Open» منتشر شده، بر اساس مجموعه ای از نظرسنجی ها از 5 هزار و 395 بزرگسال كه میانگین سنی آن ها 56 سال بود، انجام شده است.

محققان آمریكایی اظهار داشتند: رابطه بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامت روان از موضوعاتی است كه همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

داده های به دست آمده از این پژوهش به شواهدی از بحران رو به رشد سلامت روان در ایالات متحده می افزاید.

میچ پرینشتاین، مدیر ارشد علمی انجمن روان شناسی آمریكا می گوید: «به یاد داشته باشید كه رسانه های اجتماعی معمولاً به عنوان نوعی «قرقره ای برای مردم» عمل می كنند. مغز ما برای این نوع تعامل اجتماعی ساخته نشده و رسانه های اجتماعی به نوعی نیاز به تعامل اجتماعی را با چیزی بسیار مصنوعی و ناكافی ربوده اند».
   تاریخ: ۱۳:۱۷ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶