دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند
 
اردبیل_ایرنا_ مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: 24 هزار معلول در مناطق مختلف این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار هستند.
 24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند اردبیل_ایرنا_ مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: 24 هزار معلول در مناطق مختلف این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار هستند.

بهزاد ستاری روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: در حال حاضر 38 هزار معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت نام كرده اند كه از این تعداد 24 هزار معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر برخوردارند.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حل مشكل اشتغال معلولان استان اظهار كرد:با هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه های اجرایی استان تلاش بر این شده كه 800 معلول و مددجو بكارگیری شوند كه تاكنون حدود 70 درصد از آن مخقق شده است.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینكه بهزیستی حق سهم بیمه كارفرما را به طور كامل پرداخت می كند،افزود: این مشوق قبلا پنج ساله بود، كه در حال حاضر به 30 سال ارتقا یافته و تا دوره بازنشستگی این سهم پرداخت می شود.

وی همچنین به طرح ملی جهش مسكن اشاره كرد و گفت: 15 آذر آخرین مهلت ثبت نام برای بهره مندی طرح ملی جهش مسكن می باشد و لازم است كه معلولان و مددجویان نیز از این فرصت استفاده كنند.

وی اظهار كرد: در راستای اجرای طرح ملی مناسب سازی،كلیه دستگاه های اجرایی و اماكن عمومی موظف هستند مناسب سازی محیط را برای تسهیل در تردد معلولان انجام دهند و اقداماتی نیز توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان در محیط شهری انجام یافته، اما نواقص و مشكلاتی هم وجود دارد كه انتظار می رود این نواقص برطرف شود.

وی با بیان اینكه معلویت محدودیت نیست و در صورت فراهم شدن امكانات زمینه برای فعالیت های ورزشی معلولان فراهم می شود بیان كرد: معلولان اگرچه با مشكلات مختلف جسمی وحركتی روبه رو هستند، اما باید شرایطی فراهم شود كه بتوانند به راحتی در جامعه حضور یابند و از امكاناتی مانند سالن های ورزشی نیز استفاده كنند.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل اضافه كرد: با تلاش های صورت گرفته در زمینه واكسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی، همه افراد تحت پوشش مراكز توانبخشی و بازتوانی هر 2 دز واكسن را دریافت كرده اند و از جمعیت معلولان نیز تاكنون گزارش فوت ناشی از كرونا نداشتیم.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینكه هزار و 700 معلول در شهرستان خلخال شناسایی و به ثبت رسیده است،گفت: 110 نابینا، 140 نفر ناشنوا و یا كم شنوا، 100 نفر بیمار مبتلا به اختلالات روحی و روانی و 910 معلول جسمی و حركتی تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال بوده و از مستمری ماهانه و همچنین انواع خدمات مراكز جامع توانبخشی و معلولیت های ذهنی این شهرستان بهره می برند.

برچسب ها
- خلخال
- استان اردبیل
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۶ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶