دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تولید ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد
 
تهران - ایرنا - مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: تولید ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد و متاسفانه اكنون در كشور تولید ویلچر استاندارد برای معلولان مختلف نداریم.
تولید ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد تهران - ایرنا - مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: تولید ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد و متاسفانه اكنون در كشور تولید ویلچر استاندارد برای معلولان مختلف نداریم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دكتر پیمان پیشگاهی، مدیر كل توانبخشی این جمعیت امروز شنبه در آیین اختتامیه دوره بین المللی تجویز، كار و طراحی، تعمیر و نگهداری ویلچر در مشهد اظهار كرد: در حال حاضر در پروژه ای ویژه با معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور تعدادی از شركت های دانش بنیان درحال تولید ویلچر متناسب با معلولان مختلف و نیز برخی محصولات مانند دست الكترونیك هستیم.

مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر درباره برگزاری این دوره در شهر مشهد گفت: در این دوره آقای «سالامون» از هلال احمر سوریه بعنوان مدرس و «نیكولاس دنیل» كارشناس توانبخشی فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران، نحوه صحیح ساخت و تجویز ویلچر و آموزش استفاده ی آن در زندگی معلولان را در سطح حرفه ای و به قصد تربیت مربی، به شركت كنندگان آموزش دادند.

پیمان پیشگاهی گفت: در سال 2014 سازمان بهداشت جهانی برنامه ای برای گسترش خدمات توانبخشی تدوین كرد. نظام سلامت ایران نیز درصدد تدوین برنامه ی جامع توانبخشی برای بهینه سازی و ارتقای خدمات توانبخشی در كشور است.

مدیر كل توانبخشی هلال احمر با بیان اینكه هلال احمر نقش بسیار موثری در توانبخشی كشور دارد؛ گفت: بنیانگذار توانبخشی در كشور ایران هلال احمر بوده كه از سال 1340 تاكنون همچنان درخدمت مردم است و درحال حاضر نیز بیش از 200 واحد توانبخشی در كشور متعلق به هلال احمر است كه در رشته های مختلف خدمت رسانی می كنند ...

وی اظهار تاسف كرد: طراحی و تولید وسایل كمك حركتی در دنیا موضوعی جدی است كه در كشور ما مغفول واقع شده، اما اكنون در وزارت بهداشت و همچنین جمعیت هلال احمر، همتی جدی برای پركردن این خلا وجود دارد.

پیشگاهی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان مشاور وزارت بهداشت، درمان و آمو. زش پزشكی؛ نقش پررنگی در تدوین برنامه، استانداردسازی و به روزرسانی محصولات كمك حركتی و توسعه علمی، تجویز و آموزش نحوه استفاده درست بازی می كند.

برچسب ها
- سازمان امداد و نجات هلال احمر
- معلولان
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۰:۲۲ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷