دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افتتاح نخستین نمایشگاه گل و گیاه تولید شده توسط دانش آموزان دارای معلولیت
 
پس از تولید گل و گیاه توسط دانش آموزان استثنایی، با همكاری مسئولان و خیرین، نمایشگاهی دائمی در روستای گلزار در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گرفت تا با فروش محصولات، بخشی از نیازهای این افراد تأمین و مهمترین هدف بهزیستی در توانمند شدن معلولان محقق شود.
افتتاح نخستین نمایشگاه گل و گیاه تولید شده توسط دانش آموزان دارای معلولیت پس از تولید گل و گیاه توسط دانش آموزان استثنایی، با همكاری مسئولان و خیرین، نمایشگاهی دائمی در روستای گلزار در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گرفت تا با فروش محصولات، بخشی از نیازهای این افراد تأمین و مهمترین هدف بهزیستی در توانمند شدن معلولان محقق شود. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان تهران، بمناسبت روز جهانی معلولان و به همت خیرین و با هدف حمایت از این قشر، دانش آموزان مدرسه استثنایی مرجانی پاكدشت در روستای گلزار این شهرستان اقدام به برپایی نمایشگاه دائمی گل و گیاه كردند.

رئیس اداره بهزیستی پاكدشت در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه دائمی با حمایت خیرین و با همت دانش آموزان آموزشگاه استثنایی مرجانی در روستای گلزار راه اندازی شده است تا دانش آموزان استثنایی با معرفی استعدادها و فروش گل و گیاه، بخشی از نیازهای خود را تأمین كنند.
محمود برزگر افزود: آموزشگاه استثنایی مرجانی بر اساس پودمان آموزش و پرورش و با توجه به موقعیت شهرستان در پرورش گل و گیاه، از سال 75 و با كمك خیرین اقدام به احداث یك گلخانه 100 مترمربعی كرد تا دانش آموزان در این مكان اقدام به پرورش گل و گیاه كنند كه با توجه به استقبال انجام شده، سال بعد، 150 مترمربع دیگر به فضای این گلخانه افزوده شد.
وی تصریح كرد: این گلخانه برای نخستین بار در كشور ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه احداث شده است.

وی افزود: پس از تولید گل و گیاه توسط دانش آموزان استثنایی، با همكاری مسئولان و برخی از خیرین، نمایشگاهی دائمی در روستای گلزار در اختیار این افراد قرار گرفت تا با فروش محصولات، بخشی از نیازهای این افراد تأمین و مهمترین هدف بهزیستی در توانمند شدن معلولان محقق شود.

برزگر گفت: بهزیستی پاكدشت از 11 مركز توانبخشی ویژه معلولان برخوردار است كه سه مركز شبانه روزی و هشت مركز روزانه خدمات تخصصی حوزه توانبخشی را به معلولان ارائه می كند.
وی تأكید كرد: معلولان از توانمندی های ویژه ای برخوردارند كه برپایی این نمایشگاه ها می تواند ظرفیت آنان را بازگو كرده و جامعه را برای پذیرش معلولان یاری كند.
گفتنی است بیش از 6 هزار معلول از خدمات بهزیستی برخوردارند.

/انتهای پیام
   تاریخ: ۰۰:۱۹ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵