دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

برخورداری 15 هزار و 200 دانشجو دارای معلولیت از تحصیل رایگان
 
نفریه گفت 80 هزار دانش آموز، هزار و 700 دانشجو در دانشگاه دولتی و 13 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های غیردولتی با انواع معلولیت از تحصیل رایگان بهره مند می شوند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: در سال جاری 31 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی رتبه زیر هزار كسب كردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه بیش از یك میلیون و 800 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش هستند، افزود: تحصیل رایگان، یكی از وظایف كه قانون حمایت بر حقوق افراد دارای معلولیت بر دوش دولت و بهزیستی قرار داده است. براساس ماده 9 این قانون افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان از آموزش عالی رایگان در واحد های آموزشی تابعه وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراكز آموزش عالی غیردولتی از محل ردیف مربوطه در بودجه سنواتی بهره مند شوند.

وی، ادامه داد: در حال حاضر 80 هزار دانش آموز، یكهزار و 700 دانشجو در دانشگاه دولتی و 13 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های غیردولتی با انواع معلولیت كه تحت پوشش هستند از تحصیل رایگان در مقاطع مختلف تحصیلی بهره مند می شوند كه علاوه بر این كمك هزینه تشویقی برای دانشجویان دولتی نیز تخصیص داده می شود.

نفریه با بیان اینكه تمامی دانشجویان غیردولتی با معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید در هفت دهك اول درآمدی 100 درصد هزینه های آن ها توسط بهزیستی پرداخت می شود، تصریح كرد: با طراحی سامانه دانشجویی پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش ساماندهی شد بطوری كه با پایش و ویرایش اطلاعات بسیاری از بدهی های گذشته دانشجویان پرداخت شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در پایان با بیان اینكه معلولیت محدود ایجاد می كند، اما مانع رشد و شكوفایی نمی شود، یادآور شد: در دهه های اخیر سطح سواد دانشجویان ما در رسته های مختلف ارتقاء یافته كه مهمترین عامل همت خود افراد دارای معلولیت است.
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹