دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

ماجرای آزار كودك معلول در قزوین چه بود؟
 
ماجرای آزار كودك معلول در قزوین چه بود؟
ماجرای آزار كودك معلول در قزوین چه بود؟

سازمان بهزیستی كشور/ مدیركل بهزیستی استان قزوین در پی انتشار فیلم كودك آزاری كودك معلول در استان، توضیحاتی به شرح ذیل ارائه كرد:

علیرضا وارثی مدیركل بهزستی استان قزوین گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت یك كودك معلول با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم كه كودكی معلول توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و تصاویر دلخراش و متاثر كننده ی آن نیز در شبكه های اجتماعی منتشر شده است.
وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده و براساس فیلم منتشر شده كه اذعان دارد كه این كودك آزاری در شهر تاكستان صورت گرفته است، لذا مراتب بصورت جدی و اورژانسی در دستور كار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت ولی هیچگونه نشانه ایی از اینكه محل وقوع معلول آزاری مراكز نگهداری توانبخشی بهزیستی شهرستان تاكستان و یا اینكه مراكز نگهداری بهزیستی با مشخصات داخل تصویر تطبیق داشته باشد تاكنون به دست نیامده است لذا به همین خاطر موضوع سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاكستان رسید تا پیگیری های لازم در دستور كار حوزه قضایی قرار گیرد.
مدیركل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: از آنجایی كه حمایت از حقوق كودكان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است این سازمان هیچگونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان بر نمی تابد و به شدت با مسئله معلول آزاری و كودك آزاری برخورد قانونی خواهد كرد و این اقدام ناشایست و غیر انسانی را محكوم می نماید.
وارثی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان اولین متولی و مدافع حقوق كودكان و معلولان تمام امكانات و توان خود را در راستای شناسایی عامل و یا عوامل این اتفاق تلاش خواهد نمود و هیچگونه اغماض و مسامحه ایی را در این خصوص جایز نمی داند و موضوع با جدیت كامل در دستور كار سازمان و دستگاه قضایی قرار گرفته و در اسرع وقت قانون عاملین این امر را به مجازات اعمال خود خواهد رساند.
وی اضافه كرد: از شهروندان محترم تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد مطلع می باشند سریعاً به اورژانس اجتماعی استان( با شماره تماس 123 ) تماس حاصل نموده تا پیگیری های لازم انجام شود.
شایان ذكر است در مورخ 99/10/20 فیلمی در فضای مجازی منتشر شد كه نشان می داد كه كودكی دارای معلول سندروم داون مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today
منبع خبر:
آخرین خبر
   تاریخ: ۱۱:۰۸ - ۲۱/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵