دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آغاز دوباره زندگی مشترك 45 زن سرپرست با حمایت های كمیته امداد خراسان شمالی
 
مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی گفت: باهمت این نهاد 45 زن مطلقه زندگی مشترك خود را در قالب طرح دوباره زندگی آغاز كردند.
آغاز دوباره زندگی مشترك 45 زن سرپرست با حمایت های كمیته امداد خراسان شمالی مجید الهی راد بابیان اینكه این زنان پیش از این در قالب زن مطلقه تحت حمایت این نهاد قرار داشتند، افزود: با برنامه های جدید كمیته امداد خراسان شمالی در قالب طرح دوباره زندگی این زنان زندگی مشترك خود را آغاز كردند.

وی ادامه داد: با راهنمایی و مشاوره های كمیته امداد 12 نفر از این زنان به زندگی مشترك قبلی خود بازگشتند و 33 نفر نیز ازدواج مجدد و آگاهانه داشتند.

مدیركل كمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینكه این نهاد به زنان سرپرست خانواری كه دوباره ازدواج كنند، بسته های تشویقی ارائه می دهد، افزود: پرداخت جهیزیه، پرداخت وام اشتغال و تسهیلات قرض الحسنه ازجمله كمك های این نهاد به این خانواده هاست.

وی با تأكید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار به عنوان یكی از عوامل توانمندسازی، اظهار كرد: كمیته امداد نه تنها با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار آنان را از گردونه حمایت های خود خارج نمی كند، بلكه به فرزندان و همسر این زنان نیز در بحث اشتغال زایی تا زمان رسیدن به خودكفایی و توانمندی خدمات مناسبی ارائه می كند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی كمیته امداد خراسان شمالی، الهی راد با تأكید بر اینكه یكی از رسالت های این نهاد ایجاد بستر ازدواج آسان و پرداخت كمك هزینه های ازدواج به جوانان مددجو باهدف توانمندسازی آنان است، خاطرنشان كرد: طی نیمه نخست امسال 542 سری جهیزیه به زوج های تحت حمایت این نهاد اهداشده است كه ارزش كل جهیزیه های پرداختی حدود 10 میلیارد تومان است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۴۰ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۶