دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تاثیر تزریق مفصلی بوتاكس در درمان مفاصل!
 
تحقیقاتی تازه نشان داده است كه تزریق بوتاكس می تواند درمان درد های شدید مفصلی را كاهش دهد.
استفاده از روش بوتاكس برای درمان درد مفاصل! ///به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره؛ مطالعات جدید نتایج متمایزی را در مورد نقش تزریق بوتاكس در درمان درد مفاصل آشكار كرده است و اهمیت استفاده از این تكنیك كمتر از مهم ترین عمل های پزشكی نیست كه جان بیماران را نجات داده و آن ها را از درد های شدید رهایی می بخشد.

برای تایید نتایج این مطالعه، محققان به تیمی از دوندگان و دوچرخه سواران بوتاكس، نوعی ماده به نام سم بوتولینوم تزریق و سپس جلسات فیزیوتراپی را روی آن ها اعمال كردند.

محققان پس از استفاده از تزریق بوتاكس، كاهش قابل توجهی در دردی كه دوندگان هنگام انجام تمرینات یا مسابقات ورزشی با آن مواجه می شوند، همراه با كاهش علائم التهاب و درد موضعی حاد مفاصل، مشاهده كردند.

دكتر مغنیه متخصص درمان درد ها در لبنان از این فناوری مدرن در كلینیك های خصوصی خود در بیروت، به همراه تكنیك های دیگری كه در درمان درد های حاد و مزمن موثر بوده است، استفاده می كند.

استفاده از روش تزریق بوتاكس پس از اینكه افراد مبتلا به سردرد های میگرنی از درد تسكین یافتند، به طور اتفاقی كشف شد، بنابراین پزشكان تصمیم گرفتند با تزریق بوتاكس قسمت های خاصی از اعصاب را بی حس كنند تا درد متوقف شود.

دكتر مغنیه با اشاره به اینكه درمان درد با تزریق بوتاكس بی خطر است تأكید كرد كه این درمان به طور جدی برای بی حس كردن هر عصب حسی ایجاد شده است، زیرا اعصاب حسی كه باعث درد می شوند را می توان به مدت شش ماه بدون هیچ عارضه ای بیهوش كرد.

بیشتر بخوانید

- آیا بوتاكس افسردگی را درمان می كند؟
- درمان سردرد های میگرنی با تزریق بوتاكس
   تاریخ: ۰۲:۰۳ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷