دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ضرورت توجه به آموزش و توانمندسازی معلولان
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در كشور حدود 8 میلیون نفر معلول داریم كه آموزش و توانمندسازی آنان باید در اولویت باشد.
لزوم توجه به آموزش و توانمندسازی معلولانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز آذربایجان شرقی، حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود :سرانه فضای آموزشی برای دانش اموزان استثنایی باید 28 متر باشد كه از 280 مدرسه استثنایی موردنیازدر كشور،165 باب مدرسه ساخته شده و از 13 مدرسه مورد نیاز در آذربایجان شرقی 9 مدرسه در حال ساخت است و برای مدارس باقیمانده در استان در صورت تأمین زمین، منابع مالی ساخت آن را تعهد می كنیم .

وی افزود: در زمینه ساخت سالن ورزشی 600 متری نیز كه امروز كلنگ زنی شد مبلغ 4 میلیارد تومان تخصیص می دهیم و برای تأمین هزار قلم تجهیزات توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی استان نیز حاضر به پرداخت نیمی از هزینه ها هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: در دوران شیوع كرونا از سه میلیون عدد تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان 361 هزار تبلت در قالب طرح هدایت تهیه شد كه سهم آذربایجان شرقی7 هزار و 260 تبلت و 540 مورد آن مربوط به دانش آموزان استثنایی بود.

وی گفت : تا پایان امسال نیزمركز مشاوره خانواده و مشكلات مربوط به یادگیری و مركز جامع تشخیصی با تجهیزات مورد نیاز را برای مداخلات به هنگام در استان راه اندازی می كنیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : باید نیازهای كیفی وكمی آموزش وپرورش را احصا كنیم و درحد وسعمان تأمین ، تخصیص و تنوع بخشی بویژه در بخش مالی را جزو اولویت ها قرار می دهیم.

خرم نظارت مستمر بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را مهم بیان كرد و افزود: اگر این نظارت را به صورت دقیق انجام دهیم معلمان آموزش دیده با كمترین خطا برایمان سرمایه می شوند.

وی همچنین با توجه به بازگشایی مدارس نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از تجربیات تدریس آنلاین و حفظ این تجربیات و برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی بازمانگان از تحصیل استان بویژه در مناطق پرخطر از نظر آسیب های اجتماعی را خواستار شد.

مدیركل آموزش و پرورش استان نیز گفت:در استان 870 هزار دانش آموز و نوآموز در 8 هزار و 500 مدرسه و مهدكودك تحصیل می كنند .
پاشایی افزود: نرخ رشد باسوادی تا پایان سال 99 در گروه سنی 10 تا 49 ساله ها 96 و 4 دهم درصد است كه ازمیانگین كشوری دو دهم پایین تراست.

لزوم توجه به آموزش و توانمندسازی معلولانظهر امروز همچنین با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور كلنگ احداث مجتمع 18 كلاسه دانش آموزان ناشنوای دختر در تبریز بر زمین زده شد.

این مجتمع به همت خیران بزرگوار آقای غفارزاده و خانم غفارنژاد در زمینی به مساحت 3500 متر در 18 كلاس درسی با تمام امكانات به بهره برداری خواهد رسید.
این مدرسه مجهز به سالن ورزشی هزار نفری، كلینیك درمانی برای همه دانش آموزان استثنایی ،سالن همایش و مركز توانبخشی خواهد بود.
   تاریخ: ۲۰:۰۲ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱