دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

كوچك سازی مراكز شبانه روزی توانبخشی چهارمحال و بختیاری
 
مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از كوچك سازی مراكز شبانه روزی توانبخشی در استان خبر داد.
كوچك سازی مراكز شبانه روزی توانبخشی چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری گفت: سیاست كوچك سازی مراكز شبانه روزی توانبخشی با توسعه خانه های حمایتی توانبخشی در دستور كار بهزیستی استان قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه مركز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به سالمندان در استان، گفت: 175 نفر از سالمندان استان از خدمات این مراكز استفاده می كنند.

عسگری به فعالیت پنج مركز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به افراد دارای اختلالات هوشی رشدی بالای 14 سال در استان اشاره و خاطرنشان كرد: 267 نفر در مراكز شبانه روزی توانبخشی چهارمحال و بختیاری از خدمات بهره این مراكز بهره مندند.

وی افزود: با شیوع ویروس كرونا در استان به منظور پیشگیری از سرایت بخشی بیماری به تبعیت از مدارس آموزش و پرورش، خدمات حضوری مراكز روزانه آموزشی محدود و از طریق بستر اینترنت انجام پذیرفت.

عسگری به طراحی و اجرای بسته های آموزش و توانبخشی از راه دور مراكز روزانه آموزشی توانبخشی استان اشاره كرد و گفت: این بسته ها شامل خدمات ارزیابی، پایش، پیشگیری، مداخله، نظارت و ارائه آموزش و مشاوره توانبخشی به توان خواهان و خانواده های آن ها از طریق برقراری ارتباط دو سویه با كاركنان تخصصی مراكز از راه دور و با بهره گیری از بستر اینترنت و مخابرات انجام پذیرفت.
   تاریخ: ۱۸:۲۹ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۴