دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

لقب بهشت خیرین شایسته بابل است/ حضور خیرین بر روح و جان كادر درمان اثر گذار است
 
دانشگاه علوم پزشكی بابل
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی بابل، دكتر عمادی از ایجاد اداره ویژه امور خیرین و نگاه خاص به این حوزه در دانشگاه خبر داد و گفت: ظرفیت موجود بابل در حوزه خیرین با بسیاری از استان های بزرگ برابری می كند.

دكتر سید ناصرعمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشكی بابل در جمع اعضای هیات مدیره بنیاد نیكوكاری سلامت گفت: در بابل اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام شده است و ظرفیتی كه در این شهر در حوزه خیرین وجود دارد هم رتبه بسیار از استانهای بزرگ كشور است.





وی بیان داشت: براستی لقب بهشت خیرین برای بابل شایسته است، مردم نیكوكار بابل با دل ها و فكرهای بزرگ، كارهای بزرگی را برای این شهر و استان انجام داده اند كه قابل تقدیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی بابل اذعان داشت: حضور خیرین علاوه بر زیباسازی، توسعه و ظاهر مركز، بر روح و جان پرسنل و كادر نیز تاثیر گذار خواهد بود و این نیكی و سخاوت  به همه سرایت میكند.

وی با اشاره به اینكه چراغ نیكوكاری در بابل همچنان روشن و پرفروغ است، گفت: از نیكوكاران تقاضا داریم در حوزه آموزش و پژوهش پزشكی نیز ورود پیدا كنند؛ چراكه حوزه پیشگیری و آموزش نیز نیازمند حمایت است و باید در این زمینه توجه شود كه تحقیقات و پژوهش كاربردی شوند و مشكلی را از مشكلات مردم را حل كنند

دكتر عمادی افزود: هدف سازمانهای خیریه سلامت، تشویق نیكوكاران جهت حضور در عرصه سلامت، تسهیل كار آنها و برطرف كردن مشكلات و موانع اداری است كه باید همكاری های لازم توسط دانشگاه و موسسات و نیكوكاران در بالاترین سطح ممكنه انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینكه دانشگاه تمام تلاش خود را جهت انجام تعهدات خود در تفاهم نامه ها به كار خواهد بست، گفت: سعی داریم در آینده نزدیك معاونت خیرین در دانشگاه را راه اندازی كنیم و همكاران باید در تمامی مراكز اهتمام ویژه ای به حوزه خیرین داشته باشند و در سریعترین زمان ممكن امورات مربوط به آنها را به سرانجام برسانند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی بابل با اشاره به اینكه اقدامات موثر بنیاد نیكوكاری سلامت برای شهر به  یادگار خواهد ماند، اذعان داشت: بنیاد نیكوكاری سلامت شهرستان بابل از كارا ترین و اجرایی ترین سازمان های مردم نهاد در بابل در حوزه سلامت می باشد و اقدامات بزرگ این بنیاد در 12 سال گذشته تاكنون موجب خیر و بركت زیادی برای مردم عزیز این شهر و استان شده است





اعتماد همشهریان سرمایه اصلی بنیاد نیكوكاری سلامت است دكتر تمدنی رئیس هیات مدیره بنیاد نیكوكاری سلامت بابل ضمن تبریك به دكتر عمادی بابت انتصاب ایشان به سرپرستی دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: این بنیاد از زمان تاسیس تاكنون ارتباط تناتنگی با دانشگاه و نیكوكاران داشته و توانسته با لطف خداوند، اعتماد همشهریان را در راستای ورود به حوزه خیرین كسب كند كه این اعتماد سرمایه اصلی بنیاد نیكوكاری سلامت است.

وی ادامه داد: راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان كودكان امیركلا، بخش جراحی فك و صورت بیمارستان شهید، تهیه ده ها دستگاه دیالیز برای بیمارستان بابل، تهیه دستگاه اندو سونوگرافی برای بیمارستان روحانی ، تهیه سونوگرافی، اسپیلت، مانیتور، مبل تخت شو، ونتیلاتور، هولتر قلبی و .... برای بیمارستانهای شهر گوشه ای از اقدامات این بنیاد با كمك نیكوكاران می باشد.

دكتر تمدنی بیان داشت: از دیگر اقدامات ارزشمند می توان به راه اندازی تنها بیمارستان دندانپزشكی شمال كشور با عنوان  مادر شهیدان شعبانزاده اشاره كرد كه این مركز با همت حاجیه خانم لیلا عالی مقام مادر شهیدان مسعود و مهدی شعبان زاده در محل كلینیك امید سابق راه اندازی شد و از مزیت های آن علاوه بر خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه، مقدمات راه اندازی رشته فلوشیب فوق تخصصی دندان پزشكی در بیهوشی اطفال و بزرگسال خواهد شد.





مركز جامع دیالیز به زودی راه اندازی می شود/ تسریع در انجام امورات خیرین موجب دلگرمی نیكوكاران می شود در ادامه دكتر علی شافی مدیر عامل بنیاد نیكوكاری سلامت بابل گفت: از سرپرست دانشگاه تقاضای تسریع در ارائه انجام تعهدات دانشگاه را داریم تا موجبات دلگرمی نیكوكاران و همچنین شروع پرژه های دیگر توسط آنان را موجب می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر 5 پروژه بزرگ با همت خیرین در شهرستان بابل در حال اقدام و انجام می باشد كه هر كدام از این پروژه ها ظریفت بالایی در تامین سلامت مردم عزیز شهر و استان خواهد داشت.

مدیر عامل بنیاد نیكوكاری سلامت بابل افزود: مركز جامع دیالیز در سه طبقه با زیربنای سه هزار مترمربع به همت خانواده نیك اندیش میناگر به نام مادر سركار خانم طاهره وایگانی همسر زنده یاد حاج موسی میناگر در حال اتمام می باشد كه بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه تا سه دهه‏ ی دیگر، ایران سالمندترین كشور منطقه و از سالمندترین كشورهای جهان خواهد بود، بیان داشت: ساخت مركز جامع توانبخشی به همت خانواده نیكوكار نیك اندیش، زنده یاد حاج محمدابراهیم نوریان در محوطه بیمارستان شهید یحیی نژاد آغاز شد كه این مركز كه یكی از مراكز ویژه در استان خواهد بود و در 4 طبقه روی پیلوت به متراژ 2 هزار مترمربع در ضلع شرقی بیمارستان یحیی نژاد احداث می شود.

دكتر شافی ادامه داد: مراكز توانبخشی، خاص سالمندان نبوده و از #نوزاد تا #سالمند می تواند از خدمت آن بهره مند گردد.
مدیر عامل بنیاد نیكوكاری سلامت بابل اذعان داشت: ساخت مركز اورژانس آهنگر كلا، داروخانه شبان روزی بیمارستان شهید بهشتی و خرید دستگاه اكوكاردیوگرافی 3 بعدی در بیمارستان روحانی از دیگر اقدامت جاری این بنیاد می باشد.
وی افزود: ساخت مركز جامع سرطان در بیمارستان یحیی نژاد نیز توسط خانواده محترم میناگر پس از راه اندازی مركز جامع دیالیز شروع خواهد شد تا اقدامی دیگر از این خانواده نیكوكار در شهر ثبت گردد.








منبع خبر:
اخبار علمی
   تاریخ: ۰۲:۳۲ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵