دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بسترسازی برای ترغیب بیماران خاص قزوین به ورزش ضروری است
 
قزوین- ایرنا- مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت:در كنار درمان و پیگیری مربوط به مسائل پزشكی بیماران خاص، بسترسازی برای ترغیب آنها به ورزش ضروری است و موجب افزایش شادابی و نشاط آنها می شود.
بسترسازی برای ترغیب بیماران خاص قزوین به ورزش ضروری است قزوین- ایرنا- مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت:در كنار درمان و پیگیری مربوط به مسائل پزشكی بیماران خاص، بسترسازی برای ترغیب آنها به ورزش ضروری است و موجب افزایش شادابی و نشاط آنها می شود.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی تشكل های بیماران خاص استان برای حضور اعضای آنها در دوره ها و كلاس های آموزشی، افزود: ورزش برای این بیماران با توجه به شرایط ویژه ای كه دارند ضروری است و می تواند تأثیر مثبتی در كیفیت زندگی آنها داشته باشد.

بیدخام افزود: ورزش، ضمن اینكه عوارض این بیماری ها را به تعویق می اندازد به ایجاد اعتماد به نفس، نشاط و روحیه بالا در بیماران نیز كمك فراوانی می كند.

وی با بیان اینكه از هر تشكل مربوط به بیماران خاص باید یك نفر مسوول كمیته ورزش آنها باشد، اظهار داشت: نوع ورزش هر تشكل هم باید با نظر تخصصی پزشك و متناسب با وضعیت جسمانی و نوع بیماری افراد آنها در نظر گرفته شود تا سلامتی آنها را تهدید نكند.

بیدخام تصریح كرد: قطعاً نوع ورزش برای بیماران خاص متناسب با وضعیت جسمانی آنها و نظر پزشكان متخصص نقش موثری در افزایش نشاط و شادابی آنها ایفا می كند، به طور مثال برای بیماران كلیوی باید ورزش با توجه به سن و نوع بیماری پیش بینی شود.

این مسوول افزود: از مدیران تشكل های مردم نهاد مربوط به بیماران خاص انتظار می رود با توجه به بانك اطلاعاتی و شناختی كه از جامعه هدف خود دارند نسبت به اطلاع رسانی و دعوت از بیماران خاص برای حضور در كلاس ها و مسابقات ورزشی اقدام كنند.

وی تصریح كرد: بسیاری از بیماران خاص هوش و استعداد ویژه ای دارند كه توجه و بسترسازی برای بروز آنها می تواند مسیر زندگی این افراد را عوض كند.

بیدخام تاكید كرد: دستگاه های متولی این حوزه از جمله دانشگاه علوم پزشكی و بهزیستی هم می توانند با شناسایی و اطلاع رسانی مناسب و حمایت های قانونی، شرایط لازم را برای ورزش بیماران خاص فراهم كنند.

مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با تاكید بر برگزاری كلاس های ورزشی در شهرستان های استان برای بیماران خاص، گفت: از اصحاب رسانه، سمن ها و دستگاه های متولی انتظار می رود با اطلاع رسانی مناسب به جامعه هدف و تشویق آنها به حضور در كلاس های ورزشی شرایط را برای فعالیت اجتماعی این افراد فراهم كنند.

وی یادآور شد: اگر شهروندان، افرادی را در اقوام و آشنایان خود می شناسند كه به بیماری های خاص مبتلا هستند، اطلاع رسانی و راهنمایی لازم را داشته باشند تا این عزیزان بتوانند از امكانات هیات ورزشی بیماران خاص به صورت رایگان بهره مند شوند و از فواید ورزش برای كنترل یا قطع بیماری خود استفاده كنند.

برچسب ها
- حمایت از بیماران خاص
- وزارت ورزش و جوانان
- استان قزوین
- بیماری
- استانداری قزوین
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۴ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲