دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارائه بیش از 18 هزار مشاوره پیش از طلاق در البرز
 
رئیس كل دادگستری استان البرز با اشاره به مراكز تخصصی مشاوره پیش از طلاق در استان گفت: این مراكز با فعالیت بیش از 40 مشاور، سالیانه 18 هزار جلسه مشاوره برگزار می كنند.
ارائه بیش از 18 هزار مشاوره پیش از طلاق در البرز رئیس كل دادگستری استان البرز با اشاره به مراكز تخصصی مشاوره پیش از طلاق در استان گفت: این مراكز با فعالیت بیش از 40 مشاور، سالیانه 18 هزار جلسه مشاوره برگزار می كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریكندی صبح چهارشنبه در كارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان البرز به تشریح و تبیین شرایط استان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: دادگستری كل استان در سال 1394 اقدام به ایجاد مراكز تخصصی مشاوره پیش از طلاق كرده است كه هم اكنون علاوه بر كرج، در سه شهر فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در حال فعالیت است و سالانه به حدود 6 هزار مراجعه كننده خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

ارائه 18 هزار مشاوره در سال

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: این مراكز با فعالیت بیش از 40 مشاور، سالیانه 18 هزار جلسه مشاوره برگزار می كنند و در حدود 15 درصد موارد منجر به صلح و سازش می شود كه با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی است.

علل درخواست طلاق

رئیس كل دادگستری استان البرز با اشاره به اینكه در 8 ماهه نخست امسال، 1460 مراجعه به مراكز مشاوره خانواده انجام شده كه در حدود 13 درصد منجر به سازش شده است متذكر شد: دخالت خانواده طرفین، بیكاری و نبود درآمد كافی، عدم آشنایی با مهارت های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.

عالی ترین مقام قضائی استان البرز با اعلام افزایش آمار تشكیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 و نیز سال 99 تاكید كرد: شرایط كنونی و برطرف كردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یكپارچه و منسجم از سوی همه دستگاه های مسئول در استان برای كاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

طرح موفق برای 1601 زندانی

رئیس كل دادگستری استان البرز اجرای طرح های «هجرت» و «هور» با هدف باز اجتماعی كردن زندانیان جرایم اجتماعی در استان را یكی از طرح های موفق دادگستری برشمرد و گفت: در 8 ماهه امسال اجرای این طرح ها در ندامتگاه های استان، منجر به مرخصی منتهی به آزادی، مرخصی، آزادی، آزادی با اخذ رضایت شاكی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو و پابند الكترونیك برای 1601 زندانی شده است.
وی با اشاره به ایجاد مركز ماده 16 برای اولین بار در استان با پیگیری های مشترك دستگاه های قضائی و اجرایی، گفت: با ایجاد این مركز، جمع آوری و بازتوانی معتادان متجاهر با شدت بیشتری در حال انجام است.

فعالیت های جزیره ای در حوزه آسیب های اجتماعی

فاضلی هریكندی با بیان اینكه پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی در دستور كار كارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی بوده است، متذكر شد: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر كاربری، همچنین تشكیل كمیته مشترك مابین دستگاه های عضو كمیسیون ماده 100 و نظارت بر عملكرد آن در كنترل تغییركاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز مؤثر بوده است.

وی با استقبال از پیشنهاد استاندار البرز برای ایجاد قرارگاه اجتماعی استان متذكر شد: در زمینه آسیب های اجتماعی دستگاه های مختلف وظایف متعددی دارند و كارگروه ها و شوراهای متعددی هم مسئولیت دارند و قرارگاه مذكور می تواند ضمن ایجاد وحدت رویه و انسجام در اقدامات دستگاه های متولی، موجب اثربخشی بیشتر اقدامات شده و از فعالیت های جزیره ای در این حوزه جلوگیری كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۳۵ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴