دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

هزار و 846 زندانی در همدان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند
 
همدان-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در راستای كاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده هزار و 846 نفر از زندانیان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.
هزار و 846 زندانی در همدان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند همدان-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در راستای كاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده هزار و 846 نفر از زندانیان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه از ابتدای سالجاری تاكنون 155 دوره برای زندانیان برگزار شد، هدف از ارائه آموزش های مهارتی به این افراد را توانمندسازی، كسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان و كاهش آسیب اجتماعی به دلیل بیكاری دانست.

وی آمار شركت كنندگان در این دوره ها را به تفكیك جنسیت 279 نفر زن و هزار و 567 نفر مرد برشمرد و افزود: این دوره ها در قالب 76 حرفه و چهار خوشه صنعت، خدمات، كشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار شده است.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینكه مهارت های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می گیرد خاطرنشان كرد: برق ساختمان، مكانیك، آشپزی، جوشكاری، پیرایشگر مردانه و سری دوز حرفه ای از دوره های برگزار شده برای زندانیان استان همدان است.

مختاران یادآور شد: زندان یك مكان مناسب برای ارائه انواع آموزش های فنی و حرفه ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه ای راهی بازار كار شده و كسب درآمد داشته باشند.

اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای 22 مركز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

برچسب ها
- استان همدان
- اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان
- مهارت اموزی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۷ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰