دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

«درخودمانده»؛ فیلم كوتاه داستانی با موضوع هنردرمانی برای مبتلایان به اوتیسم
 
امیرفرزام دهنوی گفت: فیلم كوتاه «درخودمانده» درباره دغدغه ها و درگیری های پیچیده خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم است.


امیرفرزام دهنوی كارگردان، بازیگر و تهیه كننده، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم داستانی 15 دقیقه ای «در خود مانده» گفت: داستان فیلم «در خود مانده» داستان پدری است كه می خواهد فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم خود را از رنجی كه می كشد، آسوده كند؛ اما مخاطب اتفاقات متفاوتی را شاهد خواهد بود.

وی افزود: فیلم درباره دغدغه ها و درگیری های پیچیده خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است كه جهت فرهنگ سازی درباره چگونگی استفاده از هنر درمانی، موسیقی درمانی و توانبخشی و برای بهبود علائم این كودكان ساخته شده است.

فیلم كوتاه داستانی «درخودمانده» با موضوع هنر درمانی

دهنوی عنوان كرد: اختلال اوتیسم هر روز رو به گسترش است. كودك بازیگر اصلی فیلم به واقع دارای اختلال اتیسم است. فیلم بیانگر سیر تحول و در خود ماندگی همه ما در جامعه است. گویی تنها كسی كه می داند درخودمانده نیست، خود كودك مبتلا به اوتیسم است. در حالی كه همه ی اعضای خانواده و خود ما درخودمانده ایم.

وی ادامه داد: به یاری خدا جشن اكران و نقد و بررسی این فیلم، بهار آینده در دانشگاه ها و مراكز فرهنگی تهران و شهرستان ها با حضور بازیگران، هنرمندان، اساتید، دانشجویان و خانواده های كودكان طیف اوتیسم برگزار می شود.

فیلم كوتاه داستانی «درخودمانده» با موضوع هنر درمانی

گفتنی است؛ فیلم كوتاه داستانی «درخودمانده» با موضوع هنر درمانی و توانبخشی كودك اوتیسم و چالش های خانواده، آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ در مشهد مقدس، مقام اول را در بخش فیلم های كوتاه داستانی به دست آورد.

فیلمنامه این اثر با همكاری امیر حسین سرمدی و امیرفرزام دهنوی نوشته شده است كه توانسته در جشنواره سیمرغ سال 98 رتبه دوم فیلمنامه را در بخش فیلم های كوتاه داستانی از آن خود كند.

فیلم كوتاه داستانی «درخودمانده» با موضوع هنر درمانی

مانیا علیجانی، محمد انصاری، هانیه غلامی، ندا دیبا، امیرعلی شفیعی، كاوه مقدم در «در خود مانده» به ایفای نقش می پردازند.

عوامل فیلم نیز امیرفرزام دهنوی: تهیه كننده، امیرحسین سرمدی:كارگردان، پویان شعله ور: تدوین گر، رامین ابوالصدق: صدا گذار، سازنده موسیقی فیلم:میلاد موحدی،طراح گریم:حجت بابایی،فیلم بردار و تصحیح رنگ:آریو متوقع،صدابردار: شهاب امیری ، غزل آلوسی:طراح لباس و...هستند.
   تاریخ: ۱۰:۴۹ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۵