دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افزایش مهارت راهكاری برای اشتغال زایی است
 
شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان فارس، اشتغال را یكی از دغدغه های جامعه دانست و گفت: یكی از راهكارهای اشتغالزایی، افزایش مهارت افراد است.
افزایش مهارت راهكاری برای اشتغال زایی است شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان فارس، اشتغال را یكی از دغدغه های جامعه دانست و گفت: یكی از راهكارهای اشتغالزایی، افزایش مهارت افراد است.

حبیب دانش منش شنبه در نشست خبری اظهار كرد:دانشگاه علمی كاربردی به عنوان یكی از زیرنظام های آموزش عالی است كه در حوزه آموزش مهارتی تخصصی در كشور فعالیت می كند و این دانشگاه در استان فارس هر ساله پذیرای متقاضیان است.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان فارس ادامه داد:ثبت نام در این دانشگاه امسال از 16آذرماه در روز دانشجو شروع شده و تا 22 آذر هم ادامه خواهد داشت و ما پذیرای دانشجو در مراكز فعال در سطح استان خواهیم بود.

دانش منش اضافه كرد:دانشگاه علمی كاربردی استان فارس در 152 كد رشته محل در مقطع كاردانی و 92 رشته محل هم در مقطع كارشناسی دانشجو در استان پذیرش می كند.

وی عنوان كرد: دانشگاه علمی كاربردی از ابتدای تأسیس جز دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاه های كارآفرین بوده است و بیش از دو یا سه سال است كه در جوار مراكز آموزش این دانشگاه، مراكز نوآوری تاسیس شده است و هدف ما راه اندازی این مراكز ایده پردازی، نوآوری و كارآفرینی دانشجویان است و از این طریق شرایط لازم را برای تجاری سازی ایده های دانشجویان را فراهم كرده ایم .

دانش منش گفت: در استان فارس كه یكی از استان های پیشرو در زمینه نوآفرینی و كارآفرینی است، 9مركز نوآوری را در حوزه های مختلف صنعت، كشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی تاسیس كرده ایم.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس افزود: برای اولین بار در این دانشگاه اقدام به تأسیس یك مركز جامع نوآوری و كارآفرینی تحت عنوان مركز كار نو كردیم كه پذیرای ایده پردازان و نوآوران است و این افراد در این مركز آموزش های لازم به منظور تجاری سازی ایده ها را فرا می گیرند.

وی بیان داشت: با وجود اینكه گسترش آموزش عالی در زیرنظام های مختلف متوقف است اما دانشگاه علمی كاربردی تنها زیر نظام آموزش عالی كه مجوز گسترس دارد و بر همین اساس طی دو سال گذشته دو مركز جدید را در جوار یك كارخانه و یك مركز خدمات بهزیستی و توانبخشی تاسیس كردیم و از صنعتگران و مراكز خدماتی كه علاقه مند به تأسیس مراكز علمی و كاربردی هستند دعوت به مشاركت و همكاری می كنیم.

دانش منش بیان داشت: ما از پتانسیل خصوصی برای تأسیس مراكز استفاده می كنیم و در جوار محیط كار، آموزش های مهارتی را كه حلقه مفقوده ایجاد اشتغال و كارآفرینی است دنبال می كنیم.

وی عنوان داشت: بیش از 70درصد از آموزش ها در دانشگاه علمی به شكل عملی و در جوار و درون یك محیط كار و كمتر از 30 درصد از آموزش ها به صورت نظری و تئوری انجام می شود و این مساله موجب می شود افرادی كه در چنین زیرنظامی آموزش می بینند، افرادی توانمند و ماهر برای راه اندازی یك حرفه و پذیرفتن شغل باشند.

دانش منش گفت: در دوران كرونا از یك سامانه بسیار خوب آموزش مجازی بهره بردیم و در كمترین زمان ممكن سامانه بومی آموزش مجازی واحد استانی را با پتانسیل مسئولان آی تی، استادان و دانش آموختگان خودمان راه اندازی كردیم كه به واسطه نظرسنجی های كه انجام شده این سامانه جزو بهترین سامانه های آموزشی به شمار می رود به گونه ای كه در نیم سال اول 1400 سه واحد استان دیگر نیز از خدمات ما در این زمینه بهره می برند.

وی عنوان كرد: با اخذ مجوز از ستاد مقابله با كرونا توانستیم دوره های عملی را نیز به صورت حضوری برگزار كنیم و تلاش شد تا آموزش های عملی با تقسیم دانشجویان به گروه های كوچك و افزایش تعداد گروه های آموزشی در محیطی امن و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شود.

دانش منش ادامه داد: از ابتدای نیم سال اول 1400 پیرو مصوبه وزارت علوم، برگزاری دوره های مختلف را به سمت حضوری شدن پیش بردیم كه این كار را با دروس عملی و تخصصی آغاز كردیم. تمام تلاش خود را به كار گرفتیم كه با بهتر شدن وضعیت كرونا،شرایط حضوری را برای نیم سال دوم مهیا كنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان فارس گفت: یكی از نقاط قوت كار ما حضور در محیط كار و كارگاه های آموزشی است. در حال حاضر نزدیك به هشت هزار دانشجوی فعال در 21 مركز در بیش از 300 كد رشته مختلف مشغول به تحصیل هستند و در تلاش هستیم تا با ترغیب و رایزنی با صنایع استان در حوزه های مختلف بتوانیم در جوار صنایع بزرگ، آموزش های مهارتی را در قالب تأسیس مراكز آموزش علمی كاربردی دنبال كنیم و از تجربیات افراد فعال در عرصه صنعت برای پرورش نسل آینده بهره ببریم.

وی اظهار داشت: یكی از مراكز دانشگاه علمی كاربردی استان فارس موفق شد جزو 10 مركز برتر كشور شود و بسیاری از مراكز این دانشگاه هم در سطح دو مشغول به فعالیت هستند. بیش از 10مركز از 21 مركز دانشگاه جامع علمی كاربردی استان هم جزو سطح دو كه بالاترین سطح مراكز در كشور است هستند.ما در سطح یك، مركزی در كشور نداریم.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان فارس اعلام كرد: ما ظرفیت پذیرش بیش از 14هزار نفر را در استان فارس داریم و هدف این دانشگاه تربیت تكنسین و افراد ماهر برای راه اندازی مشاغل و كارآفرینی است.

برچسب ها
- شیراز
- دانشگاه علمی كاربردی
- فارس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۹ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸