دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آشنایی با دنیای بازی های رایانه ای – حركتی در یك پنل آنلاین
 
مدیر مركز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از برگزاری پنل علمی آنلاین بازی های رایانه ای - حركتی در این دانشگاه خبر داد.
آشنایی با دنیای بازی های رایانه ای – حركتی در یك پنل آنلاین جواد راستی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه حركت، عنصر اساسی در تمرینات ورزشی و توانبخشی است، اظهار كرد: كم تحركی بلای بزرگ زندگی امروز به شمار می رود و از سوی دیگر تمرینات ورزشی و درمانی اغلب اوقات كسل كننده و فاقد جذابیت هستند.

وی افزود: بازی های رایانه ای - حركتی یكی از شاخه های جذاب صنعت سرگرمی است و پاسخی برای واقعیت های بالا به شمار می روند.

مدیر مركز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: این بازی ها به جای ابزار مرسوم ماوس و كیبورد و جوی استیك و...، با حركات بدن كنترل می شوند و فرصتی را برای افزایش تحرك و نیز جذاب كردن تمرینات خسته كننده توانبخشی و ورزشی فراهم می آورند.

راستی به برگزاری پنل آنلاین بازی های رایانه ای - حركتی كه به صورت آنلاین در دانشگاه اصفهان ارائه می شود، اشاره و اظهار كرد: در پنل بازی های رایانه ای - حركتی كه همزمان با هفته پژوهش به صورت مشترك بین گروه مهندسی پزشكی و مركز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می شود، طی چند ارائه متفاوت و جذاب با دنیای بازی های رایانه ای – حركتی و كاربردهای آن ها در دنیای ورزش و توانبخشی آشنا خواهید شد.

وی مخاطبان این پنل را دانشجویان رشته های مهندسی پزشكی، توانبخشی، مهندسی كامپیوتر، مهندسی برق و تربیت بدنی اعلام كرد و گفت: این پنل شامل ارائه مقالات با عنوان های «از حركت تا بازی؛ اینجا چه خبر است؟»، « ابزارهای توانبخشی با واقعیت مجازی»، «توانبخشی شناختی - حركتی برای سالمندان»، «بهران؛ دوچرخه سواری همراه با واقعیت مجازی»، «توانبخشی بیماران مبتلا به سكته مغزی با بازی های رایانه ای – حركتی» و «ردیابی نقاط نشانگر آناتومیك بدن به كمك وب كم و زبان برنامه نویسی پایتون برای كنترل بازی های رایانه ای» است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح كرد: علاقه مندان به شركت در این پنل آنلاین می توانند روز دوشنبه- 22 آذرماه در ساعت 18:30 به آدرس https://meeting.ui.ac.ir/ch/uicvgame مراجعه كنند.

آشنایی با دنیای بازی های رایانه ای – حركتی در یك پنل آنلاین

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۲۵ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰