دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بهره مندی 670 معلول از خدمات مراكز بهزیستی پاكدشت
 
رئیس بهزیستی شهرستان پاكدشت گفت: تعداد مراكز روزانه شبانه روزی فعال در حوزه توانبخشی شهرستان پاكدشت ، 11 مركز بوده كه به 670 نفر از معلولان ، در این  مراكز خدمت ارائه می شود.
بهره مندی 670 معلول از خدمات مراكز بهزیستی پاكدشت محمود برزگر رئیس بهزیستی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان كرد: یكی از حوزه های مهم بهزیستی مراكز توانبخشی و مراقبتی بوده كه به معلولین ذهنی و جسمی و بیماران روانی مزمن ارائه خدمات انجام می دهد.

وی با اشاره به مراكز توانبخشی ، مراقبتی و نگهداری شبانه روزی ، تصریح كرد: تعداد مراكز شبانه روزی فعال در شهرستان سه مركز بوده كه به 295 نفر از معلولین ذهنی و جسمی ، و بیماران روانی مزمن در این مراكز خدمات مراقبتی به صورت شبانه روزی و تعداد هشت مركز روزانه ارائه خدمات به معلولین ذهنی و جسمی جهت آماده سازی بهتر آنان برای ورود بهتر به جامعه ارائه می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان پاكدشت ادامه داد: از این مراكز تعداد شش مركز ویژه سالمندان ، 9 مركز ویژه معلولین ذهنی ، یك مركز ویژه بیماران روانی مزمن ، یك مركز ویژه معلولان شنوایی است.

برزگر با بیان اینكه یارانه پرداختی به مراكز مراقبتی شبانه روزی براساس درجه بندی پرداخت می شود ، اظهار كرد: این مبلغ در مراكز درجه یك 20 میلیون ریال به صورت ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول الهویه و بی سرپرست مبلغ 24 میلیون ریال ، مراكز درجه دو به مبلغ 18 میلیون ریال به صورت ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول الهویه و بی سرپرست مبلغ 22 میلیون ریال و برای هر نفر است.

وی با اشاره به مراكز توانبخشی مراقبت در منزل توسط مراقبین آموزش دیده در شهرستان پاكدشت ، خاطر نشان كرد: در حال حاضر در شهرستان تعداد 1 مركز خدمات توانبخشی در منزل مخصوص بیماران روانی می باشد كه به تعداد 70 نفر از بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش دیده خدمات ارائه و یارانه این افراد مبلغ 10 میلیون ریال برای هر معلول به صورت ماهیانه به حساب مراكز واریز می شود.

رئیس بهزیستی پاكدشت با بیان اینكه خدمات پرستاری و مددكاری افراد دارای معلولیت در خانواده ارائه می شود ، بیان كرد: تعداد 150 نفر از معلولان ، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط اعضای خانواده از این مراقبت ها بهره مند هستند كه ماهیانه مبلغ 10 میلیون ریال به ازای هر نفر به خانواده ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینكه در هشت ماهه سال جاری تعداد 88 معلول ضایعه نخاعی از كمك هزینه حق پرستاری بهره مند شده اند ، خاطر نشان كرد: در حال حاضر این كمك هزینه مستند بر بانك اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی سازمان به تفكیك در سه سطح ضایعه (گردنی، سینه ای ، كمری) در ماه به صورت یكسان مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت می شود.

برزگر با اشاره به اینكه بیش از پنج هزار و هفتصد پرونده در این شهرستان فعال می باشد كه حدود 2255 نفر خدمات مستمری دریافت می كنند و در حال حاضر با ثبت اطلاعات 400 پرونده i.c.f و 1150 پرونده پشت نوبت برای دریافت مستمری در سامانه كشوری و تایید شهرستان در لیست دریافت كنندگان مستمری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۵۷ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰