دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انجام موفقیت آمیز عمل كاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در كشور برای جانباز 70 درصد
 
مدیرعامل شركت متد از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی كاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در كشور و در قسمت پای یكی از جانبازان 70 درصد خبر داد....

مدیرعامل شركت متد از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی كاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در كشور و در قسمت پای یكی از جانبازان 70 درصد خبر داد.

به گزارش «ایثار»، دكتر ایرج عربی با اعلام این خبر گفت: دكتر قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از زمان حضور در بنیاد بر ضرورت استفاده از روش های مدرن پزشكی به منظور توانبخشی و افزایش توانمندی های حركتی برای ایثارگران به ویژه جانبازان معزز دارای مشكلات جسمی و حركتی تأكید ویژه ای دارند. یكی از اقدامات انجام شده در این راستا فراهم كردن زمینه انجام عمل كاشت ایمپلنت مصنوعی در قسمت پای یكی از جانبازان 70 درصد بود كه برای نخستین بار در كشور به صورت موفق به اجرا درآمد.
وی افزود: آقای سلیمان رئیسی جانباز عزیز 70 درصد خوزستانی به مدت 35 سال دچار قطع عضو بالای زانو بود و در این سال ها درد ناشی از استفاده پروتزهای مختلف را تحمل كرد. این جانباز برای انجام عمل جراحی كاشت ایمپلنت در داخل استخوان داوطلب شد و پس از بررسی وضعیت استخوان، روز چهارشنبه 17 آذر در شهر رشت تحت عمل قرار گرفت و ایمپلنت به صورت موفقیت آمیز داخل استخوان پای وی كاشته شد.
مدیرعامل شركت متد در خصوص موارد و نكات ضروری پیش از انجام این عمل گفت: یكی از پیش نیازهای ضروری انجام این عمل بررسی و سنجش وضعیت استخوان بیمار از نظر تراكم و قطر استخوان است تا در صورت دارا بودن شرایط بیمار تحت این عمل قرار گیرد.
عربی در پایان تأكید كرد: در حال حاضر در كشورهای كمی در جهان توانایی انجام این عمل جراحی وجود دارد. انجام موفقیت آمیز این عمل زمینه را برای انجام آن برای سایر جانبازانی كه از چنین مشكلاتی برخوردار هستند و شرایط لازم را نیز از جهت كاشت ایمپلنت دارا هستند فراهم می كند.
گفتنی است تمام هزینه های این عمل از طریق بیمه تكمیلی درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین شده است.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۸:۳۲ - ۱۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹