دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری هستند
 
به گزارش فارس به نقل از وبدا، دكتر بهرام عین اللهی در نشست با جمعی از پرستاران خراسان رضوی خاطرنشان كرد: در همه گیری ویروس كرونا، جامعه پزشكی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت كردند و صحنه های بی نظیری از فداكاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق كردند.

وی افزود: در نظام سلامت، گروه های مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند و علت آن این است كه پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، 24 ساعته و مستمر است.

 

وزیر بهداشت تاكید كرد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است كه توانسته اند به درجه بالایی از ارزش ها نائل شوند. در نظام سلامت و بیمارستان ها، پزشكان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در حالی است كه حضور پرستاران در كنار بیمار مستمر و 24 ساعته است.

وی تاكید كرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حركت كنیم كه تفاوتی میان بیمارستان های خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد. بیشتر مراجعین به مراكز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی كه از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می كنند  و انتظار می رود، بیمارستان های دولتی همانند بیمارستان های خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل كنند.

 

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی كه بیمار به سیستم درمانی پیدا می كند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد. سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشكی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ كشورمان وجود دارد كه باید از این موضوع حداكثر استفاده را نمود.

 

وی در ادامه گفت: همجواری دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی ارزشمند را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است. زمانی كه فردی دچار بیماری می شود، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر میشود و این راستا می توان با فراهم نمودن مكان های عبادی و توجه به معنویات در مراكز درمانی این امر را تقویت نمودو پرستاران نیز در این زمینه می توانند نقش موثری را ایفا نمایند.
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۴:۲۴ - ۱۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶