دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مشاور استاندار در امور معلولین به زودی انتخاب می شود
 
همدان- استاندار همدان استاندار همدان از انتخاب یكی از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاور در امور معلولین در آینده ای نزدیك خبر داد.
مشاور استاندار در امور معلولین به زودی انتخاب می شود همدان- استاندار همدان استاندار همدان از انتخاب یكی از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاور در امور معلولین در آینده ای نزدیك خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر شنبه در آئین بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت كه در مجتمع ابن سینا همدان برگزار شد، ضمن تبریك این مناسبت، گفت: همه ما، باید به این شناخت برسیم كه معلولیت شاید مشكلات و ناراحتی هایی به همراه داشته باشد اما نمی تواند محدودیت ایجاد كند.

وی با بیان اینكه نگاه دولت سیزدهم به جامعه معلولین احترام آمیز و فارغ از هرگونه ترحم است، عنوان كرد: معلولین توانایی های خاصی دارند كه هركدام در عرصه های مختلف مؤثر و نقش آفرین اند.

استاندار همدان با تاكید بر اینكه توجه، تكریم و پاسداشت مقام و جایگاه معلولین در سطح جامعه، ضروری است، خاطرنشان كرد: بایستی از ظرفیت و توانمندی های معلولین استان، در عرصه های مختلف استفاده شود.

قاسمی فرزاد از انتخاب یكی از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاور در امور معلولین در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: در بودجه امسال، 101 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد، برای معلولین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینكه از این میزان بالغ بر 64 میلیارد تومان آن جذب شده است، عنوان كرد: به هر معلول بالغ بر 100 میلیون تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

استاندار همدان خاطرنشان كرد: با همكاری، اقشار مختلف و همراهی سازمان های مردم نهاد، مشكلات و مسائل جامعه معلولین رفع و نگرانی های آن ها نیز برطرف خواهد شد.

مشاور استاندار در امور معلولین به زودی انتخاب می شود

كمك های بهزیستی كفاف مشكلات توانیابان را نمی دهد

در ادامه، مهدی دیناری با اشاره به هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا با راهبری و مشاركت افراد دارای معلولیت، با بیان اینكه در استان بیش از 46 هزار فرد دارای معلولیت زندگی می كنند، عنوان كرد: اگر چه كمك های سازمان بهزیستی به این افراد در قالب كمك های مستمری و غیرمستمری به انجام می رسد اما كفاف مشكلات این افراد را نمی دهد.

مدیركل بهزیستی استان همدان، چالش های افراد توانیاب در استان همدان را موضوع مسكن، اشتغال و هزینه های درمان آنها دانست و افزود: رقمی كه از سوی سازمان بهزیستی به این افراد تعلق می گیرد، رقم چشمگیری نیست.

وی با بیان اینكه تمام افرادی كه زیرمجموعه سازمان بهزیستی هستند، درگیر آسیب های اجتماعی خاصی هم هستند، اضافه كرد: وظیفه ما توانمندسازی این افراد است اما علی رغم اینكه شاهد مراجعات بسیار این افراد به سازمان بهزیستی استان، دفتر استانداری و غیره هستیم، متأسفانه بودجه مناسبی برای این حوزه وجود ندارد كه بتوان در مسیر رفع مشكلات آنها به نحو مناسبی قدم برداشت.

دیناری تصریح كرد: در این مسیر بایستی بتوانیم به نحو مناسب از ظرفیت خیرین و ظرفیت های بالقوه استان استفاده كنیم.

شاهد معلولیت شهر هستیم

مدیرعامل جمعیت توانیابان استان همدان با بیان اینكه این روزها، معلولیت شهر را شاهدیم؛ خطاب به مسئولین عنوان كرد: خواسته ما این است كه نسبت به رعایت و اجرای قوانین درنظر گرفته شده برای معلولین حساس باشید و آنها را پیگیری كنید.

امیر نوروزی با تاكید بر اینكه اجرای قانون برای ما خیلی ضروری است، مطرح كرد: مشكلات اشتغال، تحصیل و مسكن در تمام قوانین دیده شده و به راستی، اگر این قوانین اجرا شود، مسائل ما نیز حل خواهند شد.

وی با اشاره به اینكه مشكل اصلی عدم بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از توانیابان است و این موجب مشكلات زیادی شده، تصریح كرد: به راستی بایستی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: تحصیلات دانشگاهی برای توانیابان مهم است، اما علی رغم اینكه این قانون، تحصیلات را در همه ادوار برای توانیابان رایگان اعلام كرده اما تعبیر معلول نیازمند دردسر ساز شده چراكه هر كسی نیازمندی را جوری معنا می كند.

مدیرعامل جمعیت توانیابان استان همدان با اشاره به اینكه متأسفانه قانون اجرا نشده و برحسب سلیقه پیش برده می شود، از عدم مناسب سازی شهری، معابر، ادارات دولتی، مؤسسات آموزشی و غیره در استان همدان گلایه كرد.

وی با بیان اینكه بحث مناسب سازی یكبار برای همیشه درست اجرا شود، خواستار توجه مسئولین استان همدان به موضوع بیمه تكمیلی توانیابان استان همدان شد.

مشاور استاندار در امور معلولین به زودی انتخاب می شود

بایستی بهزیستی به املاك وقفی اش دسترسی یابد

در ادامه این آئین، مهدی رستگار با بیان اینكه ما به صورت مردمی، غیردولتی و غیرانتفاعی در عرصه مشاركت های مردمی وارد كار شده ایم، گفت: متأسفانه كمك های خیرین به دلیل مستقل نبودن حساب ما وارد چرخه مشاركت های مردمی سازمان بهزیستی می شود و نیاز است این موضوع حل شود.

نماینده خیرین و عضو شورای مشاركت های مردمی بهزیستی استان همدان ادامه داد: سازمان بهزیستی در همدان، وقفیات زیادی دارد از جمله باغی در عباس آباد اما سازمان بهزیستی به دلیل بروكراسی های اداری نتوانسته از اینها جذب سرمایه كند؛ با ورود این موارد دیگر بهزیستی همدان نیازی به خیرین بیرونی ندارد بدین سان نیاز است تا مسئولین ارشد استان در این زمینه وارد كار شوند تا بهزیستی به املاك وقفی اش دسترسی یابد.

گفتنی است؛ عدم مناسب سازی مراكز فرهنگی و نبود سالن همایش و آمفی تئاتر استاندارد و مناسب سازی شده یكی از دغدغه های معلولین در استان همدان است؛ موضوعی كه امروز باعث شد تا برنامه در مناسب ترین سالن یعنی مجتمع ابن سینا برگزار شود اما با این حال، شاهد سختی های بسیار مسیر رفت و آمد برای معلولین بودیم.

در این مراسم از خانواده های افراد توانیاب، فعالین و خیرین در حوزه نگهداری ومشاركت های مردمی، فعالین رسانه ای و غیره تقدیر به عمل آمد كه در این راستا، از خبرنگار خبرگزاری مهر نیز به سبب توجه به مسائل، مشكلات و انعكاس حوزه توانبخشی و بهزیستی تقدیر شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۷:۱۶ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹