دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی كاربردی فارس تا پایان آذرماه ادمه دارد
 
رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس گفت: پذیرش دانشجو در واحدهای استانی این دانشگاه كه از 16 آذرماه امسال در 152 كد رشته كاردانی و 92 كد رشته كارشناسی آغاز شده است تا پایان آذرماه ادامه دارد.
پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی كاربردی فارس تا پایان آذرماه ادمه دارد حبیب دانش منش شنبه ٢٠ آذرماه در جمع خبرنگاران بیان كرد: دانشگاه علمی كاربردی به عنوان یكی از زیرنظام های آموزش عالی كشور در حوزه آموزش های تخصصی فعالیت می كند.

او با بیان اینكه این دانشگاه از ابتدای تاسیس تاكنون جزو دانشگاههای كارافرین و نسل سوم بوده است، افزود: سیاست های كلان این دانشگاه از ابتدا طبق دانشگاه نسل سوم نهاده شده و بر همین اساس بیش از دو سه سال است كه در جوار مراكز دانشگاه علمی كاربردی در استان، اقدام به تاسیس مراكز نوارری كرده ایم تا شرایط لازم برای تجازی سازی ایده ها فراهم شود.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس ادامه داد: در فارس كه در این امر پیشرو است ٩ مركز نوآوری در حوزه های صنعت، كشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی تاسیس شده است.

دانش منش همچنین با بیان اینكه برای نخستین بار در فارس در سطح دانشگاه علمی كاربردی اقدام به تاسیس مراكز كارآفرینی و نوآوری(كارنو) با هدف تجارت سازی ایده ها كردیم، گفت: علی رغم اینكه در زیر نظام های مختلف، گسترش آموزش عالی متوقف شده اما تنها زیر نظامی كه مجوز گسترش دارد، دانشگاه علمی كاربردی است و بر همین اساس سال گذشته در جوار یك كارخانه و مركز خدمات بهزیستی و توانبخشی، دو مركز علمی كاربردی راه اندازی شد.

او تصریح كرد: تلاش كرده ایم تا از پتانسیل بخش خصوصی در جوار محیط كار استفاده كنیم.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس با بیان اینكه بیش از ٧٠ آموزش ها در این دانشگاه عملی است، عنوان كرد: این مهم موجب می شود تا افرادی كه در این زیرنظام آموزش می بینند، برای پذیرش یك شغل و ورود به بازار كار ماهرتر از دیگران باشند.

دانش منش همچنین به ارائه مجازی آموزش ها در این دانشگاه در دوران كرونا با بهره گیری از یك سامانه بومی و ارائه این خدمات به سه استان یزد، مركزی و همدان اشاره و خاطرنشان كرد: بیش از دو سال از فعالیت سامانه مجازی زمان می گذرد و به واسطه نظرسنجی ها در فارس، این سامانه در شمار بهترین سامانه ها بوده است.

او اضافه كرد: دروس عملی نیز با رعایت پروتكل های بهداشتی و در محیطی امن به دانشجویان با افزایش تعداد گروههای آموزشی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس با بیان اینكه از ابتدای نیمسال تحصیلی ١٤٠٠ گام به گام با وزارت عطف و ستاد ملی كرونا، دوره های حضوری عملی و تخصصی برگزار می شود، ابراز امیدواری كرد كه با بهبود شرایط شیوع كرونا، آزمون های پایان نیمسال تحصیلی به شكل حضوری برگزار شود.

دانش منش همچنین با بیان اینكه در حال حاضر نزدیك به ٨ هزار دانشجوی فعال در بیش از ٣٠٠ كد رشته آموزش در دانشگاه علمی كاربردی فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: تلاش می كنیم تا آموزش های مهارتی در جوار صنایع بزرگ در قالب تاسیس مراكز آموزش علمی كاربردی دنبال شود.

او خاطرنشان كرد: برای بهمن ماه امسال نیز مجوز پذیرش دانشجو از سازمان سنجش اخذ كرده ایم.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی فارس یادآور شد: ظرفیت پذیرش بیش از ١٤ هزار نفر در استان فارس داریم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۳۳ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶