دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پسرم به خواستگاری هیچ دختری نمی آید
 
پسرم به خواستگاری هیچ دختری نمی آید
رضا زیبایی | روان شناس عمومی

اعراض فرزند و سردی وی در نیامدن به خواستگاری را جدی بگیرید زیرا اگر به دلیل مواردی باشد كه در ادامه مطرح خواهد شد، تا زمانی كه سرانجام آن مشخص و معین نشود، ورود وی به ازدواج می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. در ادامه دلایل احتمالی این مشكل را با شما در میان می گذارم.
شاید دختری را مد نظر دارد | وجود یك علاقه مندی پنهان كه می تواند به دو صورت باشد؛ یا صرفا از طرف فرزند شماست به خانمی كه او نیز بی اطلاع است یا علاقه  مشتركی بین آن ها وجود دارد كه موضوعی قدیمی یا جدید است. در مجموع ایجاد فضایی امن برای فرزندتان به خصوص با كمك یك مشاور خبره به احتمال قوی می تواند به بودن یا نبودن چنین عاملی منتهی شود. البته احتمال این كه شخص مد نظر ایشان با ملاك های معمول خانواده ها و به ویژه خانواده خودش ناهمخوانی زیادی داشته باشد، بسیار است. در نهایت چه این ناهمخوانی ها وجود داشته یا نداشته باشد، هدف طرح دلبستگی از سوی وی و در واقع چرایی نپذیرفتن دیگر كاندیداهاست كه موجب شده از همه آن ها ایرادهای بی جا بگیرد.
شاید وسواس فكری دارد | دلیل دیگری كه می تواند مفروض باشد، وجود وسواس و ملاك های افراطی فرزند شما برای انتخاب همسر است كه می تواند موید اختلال وسواس فكری یا یك افراط گرایی در انتخاب همسر باشد. این موضوع هم با مراجعه به روان شناس قابل درمان است.
شاید از ازدواج می ترسد | فرض دیگر، ترس افراد در آستانه ازدواج از طلاق و تبعات آن است كه متاسفانه اگر در خانواده خودتان این مسئله وجود داشته باشد یا در دوستان و نزدیكان، مهر تایید و تشدید بر آن خواهد زد. این موضوع جامعه شناختی است ، نه صرفا فردی و روان شناختی كه بهبود و درمان آن فرایندی چند گانه و زمان بر است.
منبع خبر:
روزنامه خراسان
   تاریخ: ۲۳:۴۳ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹