دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

كاشت حلزون به شنوایی آسیب می رساند
 
مطالعه جدید نشان می دهد، افرادی كه برای درمان كم شنوایی شدید كاشت حلزون انجام می دهند ممكن است شنوایی باقی مانده آنها كاهش یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه رادبود هلند دریافتند كه در میان بیش از 100 بزرگسالی كه كاشت حلزون داشتند، دو سوم شواهدی از تشكیل استخوان جدید در نزدیكی ایمپلنت ظرف چهار سال نشان دادند و از بیمارانی كه در هنگام دریافت ایمپلنت هنوز مقداری شنوایی داشتند، آن هایی كه رشد استخوانی جدید داشتند با گذشت زمان كاهش شنوایی بیشتری مشاهده شد.

دكتر «فلوریس هوتینك»، محقق اصلی این مطالعه، تاكید كرد: «با این حال، افرادی كه كاشت حلزون داشته اند نباید از این یافته ها نگران شوند.»

او در ادامه افزود: «كاشت حلزون به اكثر داوطلبان این امكان را می دهد تا درك گفتار را در مقایسه با وضعیت شنوایی قبل خود به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.»

كاشت حلزون، دستگاه های الكترونیكی كوچكی هستند كه سیگنال های صوتی را از محیط به طور مستقیم به عصب شنوایی گوش ارسال می كنند و بخش های آسیب دیده گوش را دور می زنند. آن ها می توانند حس صدا را برای افرادی كه ناشنوا هستند یا به شدت كم شنوا هستند ارائه دهند و معمولاً به اندازه كافی برای درك گفتار به آن ها كمك می كنند.

ایمپلنت یك قسمت خارجی دارد كه پشت گوش قرار می گیرد و صدا ها را با میكروفون دریافت می كند. این سیگنال ها به گیرنده ای كه در زیر پوست كاشته شده ارسال می شود و سپس به الكترود های كوچك كاشته شده در حلزون گوش (بخشی از گوش داخلی) منتقل می شود.

قبلاً مشخص شده است در افرادی كه كمی توانایی شنوایی دارند، كاشت حلزون گاهی اوقات می تواند شنوایی باقیمانده را كاهش دهد.

مطالعات همچنین نشان داده اند كه الكترود های كاشته شده می توانند التهاب را تحریك كنند كه ممكن است منجر به فیبروز از جمله تشكیل استخوان جدید شود.

تحقیقات بر اساس 123 بیمار با میانگین سنی 63 سال كه كاشت حلزون داشتند انجام شد. بیماران به طور میانگین حدود 4 سال تحت سی تی اسكن قرار گرفتند.

این مطالعه نشان داد كه 68 درصد علائم رشد استخوان جدید در نزدیكی حداقل یك الكترود كاشته شده مشخص شد.
   تاریخ: ۲۱:۴۷ - ۲۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷