دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

«چرخ» میزبان تیم نجوم و اخترفیزیك ایران
 
نجاه ونهمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به گفت وگو با اعضای تیم نجوم و اخترفیزیك ایران در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیك 2021 اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز از شبكه چهار پخش می شود.
به گزارش جام جم، در بخش «تازه ها» پویا پاك نژاد، دانش آموخته علوم شناختی از تازه های دنیای علوم شناختی خواهد گفت و مریم رجبی فقیهی، زیست شناس تكاملی از تازه ترین خبرهای دنیای زیست شناسی.
در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با امیرحسین مرادی، مدرس و مسئول تیم المپیاد جهانی نجوم ایران و سپهر میزانیان، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم 2021 گفت وگو می كند. تیم ایران در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیك 2021 ، 9 مدال كسب كرد.

در این مسابقات كه از 23 تا 28 آبان ماه با شركت 48 كشور جهان با میزبانی كشور كلمبیا و به صورت آنلاین برگزار شد، تیم ایران 2 مدال طلا، 5 مدال نقره، 2 مدال برنز و یك دیپلم افتخار كسب كرد. در این مسابقات سپهر میزانیان، سهند اكرمی پور به مدال طلا، تارا رضایی خیرخواه، زهرا ملكی، محمدطه جلالی ندوشن، سهند اسماعیل زاده، امین زمانی به مدال نقره، سیدمحمدمهدی موسوی و امیدرضا نظری بكائی مدال برنز و یحیی قاسمی سوركی به دیپلم افتخار دست پیدا كردند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت وگوی حافظ آهی با دكتر مرضیه محسنی، سرپرست مركز تحقیقات ژنتیك دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله ی تصویری «چرخ» مهم ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور مسئولان، كارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واكاوی می كند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یكشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به صورت زنده و به مدت 50 دقیقه از شبكه ی چهار سیما پخش می شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه كنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.
   تاریخ: ۱۴:۰۰ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲