دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سرپناهی برای بی خانمانان كوچك
 
مدیركل بهزیستی استان یزد: بیش از 95 درصد كودكان كار و متكدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آن ها نیز كودكان اتباع فاقد مجوز هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز یزد، علی محمد عطابخش در دیدار با شهردار یزد گفت: بهزیستی به منظور ساماندهی این كودكان اقدام به آماده سازی ساختمانی با همكاری شهرداری كرده است.سرپناهی برای بی خانمانان كوچك

وی همچنین از راه اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیك خبر داد و گفت: مقدمات راه اندازی این سرپناه توسط شهرداری انجام شد و یك ساختمان به یكی از موسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.

مدیركل بهزیستی استان در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی اظهار داشت: طبق برآورد جهانی، 10 درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شكل می دهند كه چهار درصد آن ها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

علی محمد عطابخش گفت: در حال حاضر 29 هزار معلول بینایی شنوایی، صوت و گفتار، جسمی حركتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

وی با اشاره به درجه بندی نوع معلولیت ها تصریح كرد: معلولیت بر اساس شدت به خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید درجه بندی می شود كه تعیین نوع و شدت آن در كمیسیون پزشكی بر اساس استاندارد های بین المللی صورت می گیرد.

مدیركل بهزیستی استان یزد در خصوص مناسب سازی اماكن عمومی گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط را مطرح كرده كه در یزد به واسط قلمداد شدن اولین شهر دسترس پذیر در كشور اقدامات خوبی تاكنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به استفاده سایر شهروندان نظیر سالمندان، بیماران، كودكان و زنان باردار از طرح های مناسب سازی ادامه داد: یزد شهر دوستدار سالمند نیز قلمداد شده و در این راستا طرح هایی برای حضور سالمند در شهر و اماكن عمومی پیش بینی شده كه نیازمند همكاری شهرداری است.
   تاریخ: ۱۹:۵۰ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱