دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارائه برنامه های رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور در جهت حمایت از معلولان و اقشار آسیب پذیر
 
سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه برنامه های رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور در جهت حمایت از معلولان و اقشار آسیب پذیر در نشست امروز این كمیسیون خبر داد.
مجید انصاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور كار امروز (سه شنبه، 23 آذر ماه) كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی كشور با حضور در كمیسیون به ارائه برنامه ها و رویكردهای خود جهت اداره این سازمان پرداخته و به ایراداتی كه اعضای این كمیسیون پیرامون عملكرد بهزیستی چه در گذشته و چه در مورد نحوه خدمات رسانی این سازمان در آینده مطرح كردند، پاسخ داد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست موضوعاتی پیرامون نحوه ارائه خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به جامعه هدف، تأمین هزینه مسكن مددجویان، اعطای تسهیلات تهیه جهیزیه و ارائه كمك های موردی اعم از وام سهمیه كار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص یارانه ای كه در مراكز تحت مدیریت بهزیستی چه در حوزه گفتاردرمانی و چه كاردرمانی پرداخت می شود، مباحثی مطرح شد.

وی تصریح كرد: یكی از مواردی كه مورد تأكید بسیاری از اعضای كمیسیون بود وضعیت خانواده های پشت نوبتی معلولان بود كه به دلیل بسته بودن سامانه نمی توانند در زمره افرادی كه از خدمات این سازمان بهره مند می شوند قرار گیرند كه رئیس سازمان بهزیستی در این راستا قول داد تا ماه آینده اقداماتی را جهت رفع این مشكل انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: پرداخت كمك هزینه حق پرستاری برای ارائه خدمات پرستاری خانه محور به معلولان در منزل، اعطای تسهیلات قرض الحسنه درمان و تأمین مسكن و ودیعه مسكن زنان سرپرست دارای فرزند معلول، همچنین تأمین نیروی انسانی كه نیاز به آن در ادارات زیرمجموعه بهزیستی به شدت مشاهده می شود، از دیگر مواردی بود كه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انصاری افزود: در بخش دوم این نشست مسئولان سازمان بسیج مستضعفان از جمله معاون اجتماعی بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با حضور در كمیسیون به ارائه برنامه های خود در خصوص كنترل آسیب های اجتماعی پرداختند كه نشان می دهد دغدغه های كمیسیون اجتماعی و سازمان بسیج مستضعفان در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در یك راستا قرار دارد و در این زمینه هدف مشتركی دارند.

وی اظهار كرد: مسئولان سازمان بسیج مستضعفان به تشریح تأكیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع آسیب های اجتماعی كه در جلساتی كه با مسئولان مربوطه داشتند، پرداختند كما اینكه ایشان فرمودند تقاضای مقابله با آسیب های اجتماعی باید كارهای اساسی، تحول و جهادی صورت گیرد.

سخنگوی كمیسیون اجتماعی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآور شد: رئیس سازمان بهزیستی كشور و معاونانش، معاون اجتماعی بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در این نشست حضور داشتند./

پایان پیام
منبع خبر:
خانه ملت
   تاریخ: ۱۷:۳۳ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱