دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بیش از 6 میلیون و 700 هزار نفر در كشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند
 
تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: بیش از 6 میلیون و 700 هزار نفر یعنی هشت درصد جمعیت كشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.
تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: بیش از 6 میلیون و 700 هزار نفر یعنی هشت درصد جمعیت كشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، علی محمد قادری روز سه شنبه در سی و یكمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: حدود 24 میلیون خانوار در كشور وجود دارد كه 2 میلیون و 680 هزار خانواده یعنی 11.7 صدم درصد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: این افراد شامل زنان سرپرست خانوار یا بی سرپرست موثر، افراد دارای معلولیت، معلولان مشاغل و صنوف مختلف به عنوان بیمار جسمی و حركتی، نابینا، ناشنوا، روانی مزمن، روانی مزمن مجرم، فرزندان بی سرپرست و یتیم كه در مراكز نگهداری می شوند و سایر افرادی كه در مراكز شبانه یا دل خانواده ها مشغول بیمارداری و زندگی هستند.

قادری اذعان داشت: از آنجایی كه هدف والای امام خمینی (ره) براندازی حكومت كفر و استقرار پرچم عدالت محور مدد رسانی به ضعفا، مستضعفان و برپایی فرصت های برابر آحاد جامعه بوده سازمان بهزیستی كه خود مولود انقلاب اسلامی است امروز به عنوان یكی از اساسی ترین اركان و نهادهای حمایتی در كشور توفیق خدمت به جامعه هدف را دارد كه با هم افزایی بیشتر با شورای شهر و شهرداری تهران به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به افراد تحت پوشش است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد علی فیاض بخش بنیانگذار این سازمان، افزود: سازمان بهزیستی تلاش می كند در عین حفظ كرامت و عزت نفس جامعه هدف با رویكردهای علمی و تخصصی به خدمتگزاری بپردازد و تمام اهتمام خود را برای از بین بردن فقر و معلولیت به كار گیرد.

قادری تاكید كرد: افراد دارای معلولیت، محرومان و مستضعفان در كنار ناتوانایی های ذاتی و غریزی، استعدادهای شگرفی دارند كه به تازگی موفقیت های بی نظیر در عرصه های بین المللی، پارالمپیك و سایر محافل در دنیای علم و هنر و سیاست داشته اند كه گویای چنین ادعایی است.

وی اضافه كرد: تلاش می كنیم برای تحقق صددرصدی اهداف این سازمان با بهره گیری از بسیج یكپارچه تمامی آحاد، سازمان های مردم نهاد، مشاركت طلبی از مردم و شركای اجتماعی سازمان های بهزیستی كشور امورات مددجویان را به بهترین وجه انجام دهیم.

قادری خاطرنشان كرد: مستمری مددجویان از سوی سازمان های حمایتی كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت می شود كه علاوه بر این 120 فعالیت و زیر فعالیت دیگر از سوی سازمان بهزیستی به مددجویان ارائه می شود.

ارائه خدمات به یك میلیون و 700 هزار نفر در حوزه توانبخشی

رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی حدود یك میلیون و 700 هزار نفر شامل افراد دارای معلولیت ذهنی و بیماریهای خاص را تحت پوشش دارد.

قادری با بیان اینكه معلولیت و سالمندی مبحث جدا از زندگی ما نیست و آیا زیر ساخت مناسبی برای زندگی و تسهیل در امورات آنها در نظر گرفته شده است افزود: سالمندی در سال 1422 به 20 درصد می رسد و حجم فزاینده ای از سالمندان در سنوات آتی در كشور خواهیم داشت.

برچسب ها
- شورای شهر
- كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۰۱ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸