دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پیگیری مناسب سازی معابربا همكاری شهرداری تهران/امرارمعاش و مسكن دلیل43درصداز مراجعات به بهزیستی
 
رئیس سازمان بهزیستی كشور از پیگیری مناسب سازی معابر در سطح شهر تهران با همكاری شهرداری خبر داد.
پیگیری مناسب سازی معابربا همكاری شهرداری تهران/امرارمعاش و مسكن دلیل43درصداز مراجعات به بهزیستی به گزارش ایسنا، علی محمد قادری با حضور در سی و یكمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه شش میلیون و 700 هزار نفر در سطح كشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، افزود: این میزان از افراد یعنی 0.8 درصد جمعیت كشور كه شامل زنان بدسرپرست، بی سرپرست، افراد معلول، سالمندان، ایتام و ... هستند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدمات این سازمان استفاده می كنند. در حقیقت سازمان بهزیستی در راستای هدف والای امام راحل در براندازی حكومت كفر و مددرسانی به مستضعفین و ایجاد فرصت های برابر برای آحاد جامعه حركت می كند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش دو سازمان حمایتی كمیته امداد و بهزستی ادامه داد: علاوه بر پرداخت تحت عنوان مستمری خدماتی نیز به این افراد ارائه می شود. در حقیقت سازمان بهزیستی اهتمام خود را برای از كار انداختن موتور تولید فقر و معلولیت بكار گرفته است.

قادری ادامه داد: بیش از 120 فعالیت و زیر فعالیت در سازمان بهزیستی در حال انجام است. همچنین یك میلیون و 700 هزار نفر از معلولان در حوزه توانبخشی از خدمات مد نظر بهره مند می شوند.

قادری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینكه بر اساس آمارها سال 1422 جمعیت سالمندی در كشور به 20 درصد خواهد رسید، افزود: بی تردید یك حجم فزاینده را در این بخش در سنوات آینده شاهد خواهیم بود. در حال حاضر از 24 میلیون خانوار موجود در كشور دو میلیون و ششصد و 80 هزار خانوار یعنی معادل 11.7 درصد از خانوارهای كشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند كه جمعیتی معادل شش میلیون و 700 هزار نفر یعنی معادل هشت درصد جمعیت كشور را شامل می شود. این در شرایطی است كه بودجه سازمان بهزیستی 0.8 درصد بودجه كل كشور است. به این ترتیب با این اعتبار توانایی انجام تمام امور را نداریم.

43 درصد از مراجعات به سازمان بهزیستی در ارتباط با كمك های مالی، امرار معاش و مسكن است

وی با اشاره به مراجعات مردمی به سازمان بهزیستی گفت: طبق آمار اخذ شده 43 درصد از مراجعات به سازمان بهزیستی در ارتباط با كمك های مالی، امرار معاش و مسكن است.

رئیس سازمان بهزیستی به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره كرد و افزود: در ماه های پایانی سال 1396 این قانون با 34 ماده به تصویب رسید و از ابتدای سال 97 اجرایی شد و همه دستگاه های دولتی مكلف به اجرای این قانون هستند. در بخش مناسب سازی نیز سازمان بهزیستی پیگیری های لازم را انجام داده و در حوزه توسعه محله محور با همكاری شهرداری این موضوع در دست پیگیری است.

قادری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره كرد و افزود: كودكان كار و خیابان، معتادان متجاهر و ... از مواردی هستند كه باید به صورت جدی پیگیری شود. در این بخش نیز اخیرا همكاری مشتركی میان شهرداری تهران، شورای شهر و استانداری تهران در قالب راه اندازی قرارگاه آسیب های اجتماعی ایجاد شده كه امیدواریم در این دوره با رویكرد جدید بتوانیم از تعداد آسیب های اجتماعی در پایتخت بكاهیم.

ایجاد فضای مناسب تحت عنوان شهربازی برای افراد دارای معلولیت پایتخت

وی با تاكید بر اینكه یك سری از خدمات سازمان بهزیستی باید به موقع در كنار جامعه هدف قرار گیرد، افزود: اگر این اتفاق یعنی قرارگیری خدمات به موقع با اختلال مواجه شود قطعا با مشكلات بسیاری مواجه خواهیم بود كه یكی از این موارد پرداخت مستمری هاست. 87 درصد از كودكان كار و خیابان را اتباع تشكیل می دهند و بیش از 90 درصد این افراد نیز شب ها به خانه های خود باز می گردند و نیازی به مراكز شبانه ندارند. با توجه به شرایط افراد دارای معلولیت می توانیم فضای مناسبی را تحت عنوان شهربازی برای افراد دارای معلولیت ظرف حدود چهار سال آینده با مشاركت شهرداری تهران ایجاد كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۳۲ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸