دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه ها برای تبیین استفاده بهتر از تكنولوژی همراه كمك كنند
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به وجود نرم افزارها و اپلیكیشن های متعدد در حوزه سلامت، خواستار تلاش و كمك دانشگاه ها برای تبیین استفاده بهتر از تكنولوژی های همراه شد و گفت: جای بررسی این موارد در كنگره های علمی نظیر سلامت همراه است.
دانشگاه ها برای تبیین استفاده بهتر از تكنولوژی همراه كمك كنند مهرزاد لطفی سه شنبه 28 بهمن در آیین افتتاحیه چهارمین كنگره بین المللی سلامت همراه كه به صورت وبینار در حال برگزاری است، بیان كرد: موبایل تكنولوژی مهمی است كه دیگر نمی توان آن را یك فناوری جدید دانست.

او افزود: از زمانی كه استفاده از موبایل های هوشمند، تبلت، نرم افزارها و ... گسترش پیدا كرده، جنبه های مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین با بیان اینكه محورهای ارائه شده در این كنگره نظیر تغذیه، رادیولوژی، توانبخشی سالمندان و كووید19 كه امروز همه دنیا با آن درگیر شده از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: به عنوان مثال؛ دیتای رادیولوژی دیتای قابل جابجایی محسوب می شود به همین دلیل نقش موبایل در رادیولوژی و فعالیت های پاراكلینیكی و تشخیصی بسیار جدی است.

لطفی به موضوع هوش مصنوعی و كاركرد آن در حیطه های مختلف سلامت اشاره و عنوان كرد: در بسیاری از كشورها توجه جدی به این موضوع شده تا جایی كه برخی كشورها وزرات هوش مصنوعی را راه اندازی كرده اند كه نشان از اهمیت بالای موضوع دارد.

او افزود: اعلام شده كه تا سال 2022 باید بیش از 50 درصد از فعالیت ها در بستر هوش مصنوعی انجام شود و كشورهایی كه به این میزان نرسند با عقب ماندگی مواجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز خاطرنشان كرد: هوش مصنوعی در مباحث مختلف از جمله رادیولوژی نقش مهمی دارد، به عنوان مثال در گذشته یك عكس ساده از قفسه سینه گرفته می شد و روزی چند صد مورد عكس را بررسی می كردیم اما امروز زمانی كه یك سی تی اسكن می آید كه 300 عكس از قفسه سینه دارد تفسیر دیتا را دچار مشكل و گاهی ناممكن می كند.

لطفی با بیان اینكه موضوع آموزش سلامت همراه در آینده بسیار مهم است، خواستار لحاظ كردن این مهم در كنگره های بعدی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین خواستار حمایت و همراهی معاونت فناوری وزارت بهداشت از مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۳۲ - ۲۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶