دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مراكز توانبخشی برای عقد قرارداد به بیمه سلامت مراجعه كنند
 
رئیس سازمان بهزیستی كشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص عقد قرارداد مراكز توانبخشی با بیمه سلامت، از موسسات گفتار درمانی، كار درمانی و شنوایی سنجی كه واجد شرایط عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند (اعم از موسسات دولتی، خیریه و خصوصی) خواست تا جهت انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به ادارات كل بیمه سلامت ...
مراكز توانبخشی برای عقد قرارداد به بیمه سلامت مراجعه كنند عكس آرشیوی است. به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در خصوص عقد قرارداد مراكز توانبخشی با بیمه سلامت بیان كرد: باتوجه به تفاهم نامه امضا شده مابین سازمان بهزیستی كشور با سازمان بیمه سلامت ایران، مبنی بر امكان بهره مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور كه دارای دفترچه معتبر بیمه سلامت هستند، از خدمات توانبخشی و به منظور تحقق این تفاهم نامه باتوجه به تامین اعتبار لازم توسط سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ بودجه آن به سازمان بیمه سلامت ایران، از موسسات گفتار درمانی، كار درمانی و شنوایی سنجی كه واجد شرایط عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند (اعم از موسسات دولتی، خیریه و خصوصی) درخواست داریم تا جهت انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به ادارات كل بیمه سلامت استان ها مراجعه و نسبت به عقد قرارداد اقدام كنند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی كشور، 9 خدمت كاردرمانی، ارزیابی جامع كاردرمانی و شغلی، توانبخشی آسیب شنیداری پیش زبانی، مشاوره یا تجویز سمعك یا ارزیابی و كنترل دوره ای و همچنین درمان اختلالات گفتار، زبان، تكلم و ارتباط كلامی و یا پردازش شنوایی و خدمات ارزیابی گفتار و زبان، صدا، بلع و پردازش شنیداری می تواند مشمول بیمه پایه سلامت ایران قرار گیرد.

وی گفت: براین اساس تمامی موسساتی كه می توانند خدمات مذكور را ارائه كنند، می توانند با بیمه سلامت طرف قرارداد باشند و با تعرفه مربوطه این خدمات را به افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی كه دارای بیمه سلامت معتبر هستند ارائه كنند. پس از عقد قرارداد نیز این موسسات موظف هستند كه نسبت به استعلام بیمه شدگان و استحقاق سنجی دریافت خدمات از سامانه های سازمان بیمه سلامت اقدام كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۲۰ - ۲۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵