دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس كرونا
 
مركز رشد واحد های فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس كرونا را همزمان با روز كارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به صورت مجازی برگزار می كند.
امروز، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس كرونابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشكده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مركز رشد واحد های فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس كرونا را در 29 بهمن همزمان با روز كارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به صورت مجازی برگزار خواهد كرد.

آقای دكتر رضا غفارزادگان سرپرست مركز رشد واحد های فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در خصوص هدف برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به همه گیری ویروس كرونا و نقش مهم گیاهان دارویی و دارو های گیاهی به عنوان راه كار كمكی در كنار طب رایج لازم است تا از تمامی ظرفیت ها برای ارایه بهترین خدمات به بیماران استفاده شود.

وی افزود: در این بین رویكرد استفاده از گیاهان دارویی و دارو های گیاهی نیز منجر به ارایه و توزیع محصولات دارویی مختلف با پایه گیاهی شده است كه در چنین شرایطی لزوم بررسی اولیه، ارزیابی علمی و در نهایت حمایت از محصولات مؤثری كه بتوانند از مراجع ذی صلاح مجوز های لازم را اخذ كنند، ضروری به نظر می رسد.

رییس پژوهشكده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در ادامه عنوان كرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره ملی گام مهمی برای بررسی های اولیه و هم اندیشی متخصصان و صاحبان نوآوری، پژوهش و محصول در این حوزه و ایجاد همكاری در راه مبارزه با این همه گیری جهانی را فراهم كند.

گفتنی است، محور های اصلی و تخصصی این جشنواره عبارت از گیاهان دارویی و تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از كرونا، گیاهان دارویی و اثركمك درمانی در كاهش عوارض و نشانه های كرونا، گیاهان دارویی و كاهش اختلالات روانی در طول دوره درمان كرونا، گیاهان دارویی و افزایش كیفیت زندگی در بهبودیافتگان از كرونا است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات تكمیلی، به سایت جشنواره به نشانی imposhow.ir مراجعه كنند.
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷