دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

وبینار مشترك معاونت های «فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت برگزار شد
 
وبینار مشترك معاونت های « فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با هدف بررسی مشكلات و مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی روز گذشته (سه شنبه) با حضور دكتر سیماسادات لاری و دكتر علی اكبر حقدوست معاونین وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت آموزشی این ...
با هدف بررسی مشكلات و مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD؛ وبینار مشترك معاونت های «فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت برگزار شد
وبینار مشترك معاونت های « فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با هدف بررسی مشكلات و مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی روز گذشته (سه شنبه) با حضور دكتر سیماسادات لاری و دكتر علی اكبر حقدوست معاونین وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت آموزشی این وزارتخانه برگزار شد.



به گزارش وبدا، نشست هم اندیشی مشترك مجازی میان معاونت های « فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با برخی از نمایندگان شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان PHD و همچنین تنی چند از معاونان « آموزشی» و « فرهنگی و دانشجویی» دانشگاه های علوم پزشكی با هدف بررسی مشكلات صنفی و رفاهی و همچنین مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی روز سه شنبه 28 بهمن ماه با حضور دكتر سیماسادات لاری و دكتر علی اكبر حقدوست معاونین وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت آموزشی این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست مجازی، مهندس رحمان خدابنده لو مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت، مهندس بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان، دكتر بهزاد تدین معاون تسهیلات این صندوق و همچنین شماری از مدیران ارشد معاونت آموزشی از جمله دكتر مصطفی قانعی دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت حضور داشتند و حاضران در جلسه ضمن استماع سخنان برخی از نمایندگان و اعضای شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویانPHD به بررسی و پیگیری موضوعات معیشتی، صنفی و رفاهی این قشر پرداختند.

موضوع كاهش مدت كشیك دستیاران و اینترن ها در مراكز درمانی و بیمارستانی بخصوص در ایام كرونایی به دلیل فشارهای روانی ناشی از مشغله كاری، بررسی وضعیت پایون های آموزشی دستیاران و رزیدنت ها و پیگیری برای بهسازی و نوسازی این مراكز آموزشی، لزوم رسیدگی مطالبات حقوقی و صنفی آنها از جمله وام دستیاری و بیمه تامین اجتماعی و تكمیلی آنها، بررسی پرونده های انضباطی دانشجویان دستیاری و همچنین بررسی موضوع پایش و غربالگری سالانه سلامت روان دانشجویان از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

دكتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست بر لزوم تامین وام ودیعه مسكن برای دانشجویان مقاطع دستیاری و دكتری تخصصی تاكید كرد و گفت: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در قالب طرح و یك الگوی تعیین شده و به ازای هر دستیار و رزیدنت خود، چند سالی است كه سرمایه گذاری خوبی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت كرده است كه در به دنبال این طرح خلاقانه و هدفمند، می تواند وام ودیعه مسكن با رقم مناسب به دستیاران خود اعطاء كند و این یك اتفاق خوب در زمینه تامین بسترهای رفاهی برای دانشجویان مقطع دستیاری و دكتری تخصصی است كه پیشنهاد ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این است كه باید بتوانیم از طریق این مدل والگوها، این وام ها را افزایش دهیم.

لزوم رسیدگی به وضعیت پاویون های آموزشی مراكز درمانی و بیمارستانها

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم رسیدگی به وضعیت پایون های آموزشی مراكز درمانی و بیمارستان های تابعه دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه دكتر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و همكاران شان، با جدیت و پشتكار درصدد رسیدگی به مشكلات پاویون های آموزشی هستند چرا كه این پاویون ها به لحاظ قدمت و بافت معماری، اوضاع خوبی ندارند و نیاز به بهسازی و بازسازی این مراكز آموزشی احساس می شود. خوشحال هستیم كه دكتر حقدوست و مدیران ارشد معاونت آموزشی با برنامه ریزی های انجام شده، توانستند مبالغ و اعتباراتی را برای بهسازی و تكمیل تجهیزات این پاویون های آموزشی كنار بگدارند تا انشالله بعد از بهسازی این مراكز آموزشی، بخشی از مشكلات دستیاران و رزیدنت ها، مرتفع شود. البته مبالغی به دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی برای این كار تزریق شده است.

دكتر لاری در خصوص وضعیت پاویون دستیاران كه شكل مطلوبی ندارد، اظهار كرد : در خصوص وضعیت این پاویون ها در شورای معاونان، صحبت های متعددی مطرح شد مبنی بر این كه این وضعیت نابسامان برخی از پاویون های آموزشی، در شأن دانشجویان و رزیدنت ها نیست؛ بر این اساس لیستی تهیه شد تا به هر دانشگاه مبلغی برای این مهم در نظر گرفته شود تا وضعیت بهسازی پاویون های دستیاران اختصاص داده شود؛ البته این عدد رقم بالایی نیست اما زمینه خوبی برای بهسازی در خصوص پاویون ها است.

وی، ضمن قدرشناسی از تلاش و مجاهدت دستیاران و رزیدنت ها بخصوص در یك سال اخیر و در مقابله با بیماری كرونا، خاطرنشان كرد: به دستیاران و دانشجویان مقطع دكتری تخصصی می گویم كه شما عزیز هستید و خدمات ارزشمندتان در جبهه سلامت بر هیچ كس پوشیده نیست و این اقدامات كه در مسیر تامین رفاه و معیشت شما بزرگواران انجام می شود، در برابر زحمات و فداكاری های شما، ناچیز است. به هرحال همه ما در مجموعه وزارت بهداشت تا ابد قدردان زحمات و مجاهدت های شما هستیم. همچنین دكتر نمكی وزیر بهداشت نیز طی جلسات مختلف، تاكید زیادی بر تامین مسائل صنفی و رفاهی دستیاران كردند و خوشبختانه همه معاونان وزیر از جمله دكتر حقدوست معاون آموزشی و همچنین دكتر مصطفی قانعی دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی این وزارتخانه، تمام تلاش شان این است كه احساس خوب و اتفاقات مباركی در عرصه مسائل صنفی و معیشتی دستیاران و دانشجویان مقطع دكتری تخصصی پیش آید.

تلاش برای رسیدگی به پرونده های انضباطی دستیاران و دانشجویان مقطع دكترای تخصصی

لاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم بررسی پرونده های انضباطی دستیاران و دانشجویان مقطع دكترای تخصصی اشاره كرد و گفت: باید در زمینه بررسی مشكلات سلامت روان دستیاران، رزیدنت ها و دانشجویان مقطع دكتری تخصصی در بخش های مربوط به افسردگی، اضطراب و افت تحصیلی بیشتر تلاش كنیم.

وی تصریح كرد: ما تا قبل از پایان عمر دولت تدبیر و امید، سه برنامه مهم و اساسی در قبال دانشجویان دستیاری و مقطع دكتری تخصصی داریم كه باید در راستای رسیدن به آن تلاش كنیم كه یكی از آنها موضوع « بیمه تكمیلی دستیاران» است كه با توكل به خدا و تلاش همكاران، سعی خواهیم كرد آن را محقق كنیم تا همه دستیاران از بیمه تكمیلی برخوردار شوند.

لاری افزود: موضوع بعدی كه از اهمیت خاصی برخوردار است موضوع پایش و غربالگری سالانه سلامت روان دانشجویان مقاطع دستیاری و دكترای تخصصی است است كه باید تلاش كنیم با مشاركت و همكاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تلاش دبیرخانه شورای تخصصی، هر چه سریع تر به این مهم دست یابیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: سومین برنامه در دست اجرا كه برای دستیاران و دانشجویان دكترای تخصصی تدارك دیده ایم، اجرای طرح پژوهشی وضعیت رفاهی و ابعاد كیفیت زندگی دانشجویان مقاطع دستیاری و دكترای تخصصی است.

كرونا موجب شد فشاركاری زیادی كه روی دستیاران است، دیده شود

سخنگوی وزارت بهداشت، دستیاران را سربازان خط مقدم جبهه سلامت دانست و بیان داشت: كرونا موجب شد فشار كاری زیادی كه روی دستیاران است دیده شود؛ بر همین اساس پوشش بیمه سلامت را دنبال كردیم، بیمه سلامت در حال انجام است و بارها برای ثبت نام تمامی دستیاران برای پوشش این بیمه، پیامك ارسال شده است. برای پوشش بیمه سلامت نصف هزینه را وزارت بهداشت تقبل كرده و نیم دیگر را صندوق رفاه دانشجویان از طرف دانشجو پرداخت می كند و دانشجویان دستیاری باید بعد از فارغ التحصیلی این مبلغ را بازپرداخت كنند. اگر دانشجویی نیازی به وام ندارد، می تواند مبلغ ماهیانه 58 هزار تومان صندوق رفاه دانشجوان را شخصا پرداخت كند. پوشش بیمه سلامت از مواردی است كه وزیر بهداشت شخصا برای پوشش آن برای دستیاران تاكید كردند.

وی تصریح كرد: كمك دیگری كه وزیر بهداشت تاكید دارند و مسئولان صندوق نیز برای آن تلاش كردند ایجاد ردیف وام دستیاری بود كه از سه میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان و در ادامه با 30 میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی صندوق به 60 میلیارد تومان رسید. این وام به صورت 10 هزار وام 15 میلیونی یا 15 هزار وام 10 میلیونی از آبان ماه جاری در اختیار دستیاران قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت كمبود خوابگاه های متاهلی را از دغدغه های مهم حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانست و افزود: متاسفانه وضعیت خوابگاه متاهلی دانشگاه های علوم پزشكی به هیچ عنوان مناسب و زیبنده نیست، به نحوی كه در مجموع دانشگاه های علوم پزشكی كشور، 800 واحد متاهلی وجود دارد كه نیمی از این تعداد نیز تنها به دانشگاه علوم پزشكی شیراز اختصاص دارد به شكلی كه در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشكی مشهد، مشكل خوابگاه های متاهلی نه تنها حل نشده است بلكه تنها خوابگاه متاهلی این دانشگاه به دانشجویان مجرد واگذار شده است كه نشان می دهد حمایت لازم در حوزه ازدواج جوانان در خصوص خوابگاه متاهلی آنچنان كه باید شكل نگرفته است.

وی با اشاره به اینكه طی دو سال گذشته شاهد رشد 20درصدی در بخش واحدهای خوابگاهی متاهلی بودیم ، گفت: اولویت ما در حال حاضر در حوزه خوابگاهی، ایجاد فضای خوابگاهی برای مجردان است زیرا دانشجویانی كه از شهر خود به شهر دیگری برای تحصیل می آیند باید فضای مناسب جهت اسكان در اختیار داشته باشند، اما در این میان برای دانشجویان متاهل نیز تمركز خود را بر افزایش وام ودیعه مسكن گذشته ایم.

لاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره كمبود حقوق دانشجویان دستیاری بیان داشت: حقوق كارورزان، اینترن ها و دستیاران حدود 50 درصد افزایش پیدا كرده است، این روند البته كمی كند پیش رفته است زیرا این موضوع زودتر از این از سوی وزیر بهداشت در دستور كار قرار گرفت.

همچنین در ادامه مهندس بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از برگزاری این وبینار مشترك بین دو معاونت آموزشی و همچنین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای حل و پیگیری مطالبات و مشكلات صنفی و معیشتی دانشجویان دستیاری و مقطع دكترای تخصصی گفت: قطعا برگزاری این نشست ها و تبادل افكار و هم اندیشی ها، می تواند منشاء خیر و بركات زیادی برای دستیاران و دانشجویان مقطع دكترای تخصصی باشد. امیدوارم این جلسات به صورت مستمر و منظم برگزار شود تا بتوانیم در آینده نزدیك شاهد تحولات خوبی در حوزه صنفی و رفاهی این قشر از دانشجویان باشیم.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نسبت به دانشجویان دستیاری نیز متعهد و احساس مسئولیت می كند

وی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نه تنها دغدغه اش تامین رفاه و مسائل صنفی و معیشتی دانشجویان علوم پزشكی در مقطع پایه است، بلكه نسبت به دانشجویان دستیاری نیز احساس مسوولیت می كند و همواره درصدد فراهم كردن زمینه های لازم برای تحقق بسترهای رفاهی برای این عزیزان است.

رحیمی گفت: بیش از 80 درصد جامعه هدف ما در مقطع دستیاری، عزیزانی هستند كه در سن بالای 30 سال قرار دارند و بررسی ها نشان می دهند قریب به اتفاق دستیاران، مجرد هستند، به همین دلیل در خصوص اعطای وام های ازدواج به این قشر زحمتكش، برنامه های خاصی تدارك دیده ایم و بنا داریم در راستای اعطای وام به این افراد، با رقم های بالاتر و بدون رعایت اولویت، اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی افزود: همچنین وام ودیعه مسكن برای تامین رفاه این عزیزان از اهمیت خاصی برخوردار است كه خوشبختانه برای نخستین بار ردیفی برای تخصیص این وام، از منابع لازم، ایجاد شده است. البته تاكنون از منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مبالغی برای تامین وام ودیعه مسكن به دستیاران در نظر گرفته می شد كه خوشبختانه آنها را محقق كردیم. همچنین در این مسیر، مذاكرات خوبی با كمیسیون های «تلفیق» و « بهداشت» انجام داده ایم كه تلاش داریم عدد قابل توجهی را استخراج و صرف اعطای وام های ودیعه مسكن كنیم. البته برای عملیاتی شدن این اقدامات، لازم است طرح های مشتركی با دانشگاه های علوم پزشكی اجرا كنیم همانند الگویی كه با دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در خصوص تامین منابع انجام دادیم كه در سایه این طرح، بخشی از منابع اعطای وام را صندوق رفاه و بخشی را دانشگاه های علوم پزشكی متعهد می شوند. به هرحال امیدوارم بتوانیم با اجرای این طرح ها، رقم قابل توجهی به عنوان وام ودیعه مسكن در اختیار دانشجویان دستیاری و مقطع دكترای تخصصی قرار گیرند و قطعا این اتفاق مبارك می تواند بخش اعظمی از مشكلات این قشر را بویژه در شهرهای بزرگ در زمینه تامین مسكن، مرتفع كند.

رحیمی با توضیح الگویی كه به دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در زمینه وام ودیعه مسكن دانشجویان دستیاری پرداخت می شود، گفت: بر اساس این الگو، مبلغی را دانشگاه و به همان میزان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اختصاص می دهد و از این محل به دانشجوی متأهلی كه دانشگاه معرفی خواهد كرد وام داده خواهد شد. در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در این چند سال كه این تفاهم نامه بسته شده است مشكل خوابگاه متاهلی را رفع شده است و این پول به صورت شناور در حال چرخش است.

67 طرح عمرانی و خوابگاهی در سطح دانشگاه های علوم پزشكی در دست اقدام است

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به خوابگاه های نیمه كاره دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی اشاره كرد و گفت: بخشی از تعهد صندوق رفاه در قبال پروژه های نیمه كاره خوابگاهی است. 67 طرح نیمه كاره عمرانی در زمینه احداث خوابگاه های دانشجویی در شهرهای مختلف وجود دارد كه در حال حاضر از این تعداد، 45 خوابگاه دانشجویی در قالب استفاده از تبصره 9 بودجه و تفاهم با بانك های چهارگانه طرف قرارداد، از طریق تامین وام در حال تكمیل است كه در این راستا سود و كارمزد این وام ها را صندوق رفاه دانشجویان تامین می كند و بخشی از هزینه ها برعهده دانشكده یا دانشگاه های علوم پزشكی است. به هرحال این نوید را باید بدهم كه حركت رو به رشدی در مسیر احداث خوابگاه های نیمه كاره در سطح دانشگاه های علوم پزشكی شكل گرفته است كه بخشی از این خوابگاه ها مربوط به دانشجویان متاهل است.

وی همچنین به موضوع ضرورت بهسازی و نوسازی پاویون های آموزشی دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی اشاره كرد و گفت: پایون های آموزشی، همانند خوابگاه های دانشجویی، جزو لاینفك رفاه دانشجویان به شمار می روند و باید همانقدر كه نسبت به احداث و نوسازی خوابگاه های دانشجویی تلاش می كنیم، نسبت به بهسازی و نوسازی این مراكز آموزشی نیز تلاش كرد چرا كه پاویون های آموزشی كه در جوار بیمارستانها و مراكز درمانی قرار دارند، محلی برای كسب علم و دانش رزیدنت ها، دستیاران و دانشجویان مقطع دكترای تخصصی هستند.امیدوارم بتوانیم با بررسی های بیشتر و اجرای طرح مشترك با مدیران «معاونت آموزشی» و همچنین « معاونت فرهنگی و دانشجویی» وزارت بهداشت و نیز دانشگاه های مورد نظر، منابع لازم را برای تامین بهسازی و نوسازی این پاویون های آموزشی فراهم كنیم كه البته می توان در این مسیر در قالب تفاهمنامه سه جانبه اقدامات لازم را انجام داد.

اهمیت وجودی شورای صنفی به عنوان یك نهاد دانشجویی قانونی و مشروع

همچنین در ادامه این نشست، مهندس خدابنده لو مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت به اهمیت وجودی شورای صنفی به عنوان یك نهاد دانشجویی قانونی و مشروع در دانشگاه ها اشاره كرد و گفت: آیین نامه های شورای صنفی دانشجویان پایه علوم پزشكی و همچنین دانشجویان مقطع دستیاری جداگانه و مجزا هستند كه امیدوارم در همه دانشگاه ها، تعامل خوب و هدفمندی میان مدیران و اعضای شورای صنفی وجود داشته باشد و در خیلی از امور اجرایی، از دانش و تجربه اعضای شورای صنفی استفاده های مطلوبی صورت گیرد. متاسفانه شاید در برخی از دانشگاه ها، به ابعاد وجودی شورای صنفی توجهی نمی شود كه به نظر می رسد باید در این زمینه تجدید نظر شود. قطعا سپردن مسؤولیت و امور اجرایی بخش های مختلف دانشگاه به جوانان و اعضای شورای صنفی، می تواند در حل مشكلات موثر و سازگار باشد.

وی از شورای صنفی به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد كرد و گفت: شوراهای صنفی در سطح دانشگاه ها، تنها نهادهایی هستند كه با انتخابات دانشجویان و رای گیری گزینش می شوند و اعضای شوراهای صنفی كه درحقیقت معتمد و نماینده دانشجویان هستند، رسالت خطیری در پیگیری احقاق حقوق و مطالبات دانشجویی دارند و از این نظر، اهمیت فعالیت این شوراها در دانشگاه ها برهیچ كس پوشیده نیست.

مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه شورای صنفی به عنوان یك نهاد دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده است، گفت: رسالت همه دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

خدابنده لو با اشاره به اینكه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه ها و در مسیر انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده ها و بهره های سیاسی ببرند، اظهار كرد: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده كنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری كنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می گردد.باید تلاش كرد صرفا در مسیر فعالیت های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حركت كنیم. شوراهای صنفی در دانشگاه ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده اند و اكنون داشنجویان زیادی در دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی عضو این نهاد دانشجویی هستند و در مسیر تحقق نیازها، خواسته ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان، تلاش می كنند.

در ابتدای این نشست، دكتر علی اكبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن خیرمقدم به واسطه حضور دكتر لاری معاون وزیر بهداشت و مدیران ارشد این معاونت در نشست مجازی با برخی از نمایندگان اعضای شورای صنفی دستیاری و مقطع دكترای تخصصی و همچنین برخی از معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشكی، گفت: قطعا برگزاری این نشست كه در ایام شیوع كرونا در قالب وبینار مجازی برگزار می شود و شنیدن نقطه نظرات و مشكلات اعضای شورای صنفی، می تواند ابهامات و نیازهای قشر دانشجویی را شناسایی و برطرف كند.

وی خاطرنشان كرد:خوشبختانه از آغاز تصدی مسئولیت دكتر لاری به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تعامل خوبی بین «معاونت آموزشی» و «معاونت فرهنگی و دانشجویی» ایجاد شده است و خوشحال هستیم برگزاری نشست های مشترك میان این دو معاونت منجر به اتفاقات خوب در زمینه تامین رفاه دانشجویان علوم پزشكی شده است و امیدوارم این گونه نشست ها كه هدفش پیگیری احقاق حقوق، مطالبات و نیازهای صنفی و معیشتی اقشار دانشجو و همچنین دستیاران و رزیدنت ها است، تداوم داشته باشد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱