دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

امدادگران هلال احمر 22800 عملیات امداد و نجات در كشور انجام دادند
 
گروه استان ها - سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور گفت: امدادگران هلال احمر از ابتدای سال جاری تاكنون 22 هزار و 800 عملیات امداد و نجات انجام دادند.
امدادگران هلال احمر 22800 عملیات امداد و نجات در كشور انجام دادند
گروه استان ها - سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور گفت: امدادگران هلال احمر از ابتدای سال جاری تاكنون 22 هزار و 800 عملیات امداد و نجات انجام دادند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی ولی پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینكه كشور ما كشوری حادثه خیز است و در هر استان با یكسری آسیب ها و چالش ها مواجه هستیم، اظهار داشت: تلاش ما شناسایی چالش ها در مواجهه با حوادث در استانها و رفع این چالش هاست.

وی با اشاره به اینكه امسال 22 هزار و 800 عملیات امداد و نجات در سطح كشور توسط امدادگران انجام شده است، افزود: حدود 177 هزار آسیب دیده در حوادث زیرپوشش خدمات امدادگران هلال احمر قرار گرفتند.

ولی پور با اشاره به اینكه در برخی حوادث از جمله حوادث جاده ای، كوهستانی و سیلاب امداد هوایی انجام شد، عنوان كرد: امسال هزار و 600 سورتی پرواز برای ارائه خدمات امداد هوایی انجام شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور با اشاره به وضعیت استراتژیك استان یزد بیان كرد: یزد به دلیل موقعیت استراتژیك مركزی یكی از استان های حادثه خیز و استراتژیك كشور محسوب می شود بنابراین وظیفه داریم زیرساخت های این استان را تقویت كنیم.

وی ادامه داد: خودروها، امكانات و تجهیزات امسال در حد بضاعت تحویل استان شد و بخش دیگری هم تا پایان سال و اوایل سال آینده هم در زمینه نیروهای امدادی هم تجهیزات امدادی و هم انبارهای امدادی تقویت می شود.

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ هلال احمر بیماری خانواده افغانستانی ساكن سمنان را پیگیری می كند
افزایش نیروهای داوطلب در جمعیت هلال احمر كیفیت و توان خدمات رسانی را افزایش می دهد
مركز فیزیوتراپی هلال احمر شهرستان بروجرد به بهره برداری رسید
ولی پور با بیان اینكه امداد هوایی از الزاماتی است كه باید در یزد وجود داشته باشد، تاكید كرد: متاسفانه به دلیل برخی مشكلات، نتوانستیم حضور بالگرد را به طور مستمر در استان داشته باشیم كه امیدواریم با رفع مسائل جزئی بین فرودگاه یزد و سازمان امداد و نجات، بتوانیم شاهد حضور مستمر بالگرد در یزد باشیم.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور یادآور شد: در حال حاضر 19 فروند بالگرد امدادی در استان های كشور وجود دارد كه یكی از آنها باید به طور مستمر در یزد وجود داشته باشد بنابراین درخواست داریم این مسئله توسط مسئولان استان پیگیری شود.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های هلال احمر از ابتدای امسال با توجه به شرایط كرونایی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط كرونا، نوع فعالیت های هلال احمر تغییر كرد.

محسن حرازی زاده از اجرای طرح شهید سلیمانی با همكاری دانشگاه علوم پزشكی یزد خبر داد و یادآور شد: تولید ماسك، تامین و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، آموزش های مجازی و ... از جمله اقدامات انجام شده در شرایط كرونایی است.

وی در مورد راه اندازی خانه های هلال نیز عنوان كرد: خانه های هلال برای ارائه خدمات بهتر با فاصله زمانی كمتر در مناطق روستایی و محروم راه اندازی شده و هفته گذشته نیز خانه هلال رسانه راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم خانه هلال حوزه علمیه را نیز فعال كنیم.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۲۰:۲۸ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴