دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه آزاد اروند
 
مدیر آموزش، توسعه و تعالی كسب و كار های سازمان منطقه آزاد اروند پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه را گامی برای رسیدن به شكوفایی آموزش دانست.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی الیاسی مدیر آموزش، توسعه و تعالی كسب و كار های سازمان منطقه آزاد اروند در راستای سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور جهت امضای صورتجلسه ای به منظور ایجاد زیرساخت های آموزشی و توانبخشی در مراكز آموزش استثنایی منطقه آزاد اروند، پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه را گامی برای رسیدن به شكوفایی آموزش دانست و گفت: تعداد 10 مدرسه و مركز استثنایی در منطقه آزاد اروند وجود دارد كه از این تعداد سه باب مدرسه در شهرستان خرمشهر و هفت باب در شهرستان آبادان واقع است.

او از این میزان مركز 7 باب را مدرسه و 3 باب را مركز اختلالات یادگیری معرفی كرد و گفت: در سال 97، 13 تعداد 515 نفر دانش آموز استثنایی در منطقه مشغول به تحصیل بوده اند كه از این تعداد 427 نفر به صورت ثابت و 88 نفر به صورت مراجعه محور اقدام كردند.

الیاسی تصریح كرد: طی بازدید های به عمل آمده در اواخر سال 1397 و همچنین نیازسنجی انجام شده، مبلغ 10 میلیارد ریال به مدارس استثنایی تخصیص داده شد كه در قالب موافقتنامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره استثنایی تنظیم و اقدام گردید.

او هزینه كرد مبلغ اختصاص یافته را به تفكیك در بخش های مختلف شرح داد و گفت: هزینه تعمیرات كه شامل 6 باب مدرسه می شود؛ معادل یك میلیارد و 478 میلیون ریال، تجهیزات 10 باب مدرسه به مبلغ 8 میلیارد و 87 میلیون ریال و توسعه یك باب مدرسه مبلغ 135 میلیون ریال بوده است.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی كسب و كار های سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینكه در مرحله نخست این موافقتنامه مبلغ سه میلیارد ریال به صورت پیش پرداخت به حساب اداره استثنایی استان واریز شد، اذعان داشت: با مبلغ پیش پرداخت تعداد 30 دستگاه كولر، 13 دستگاه رایانه، 2 دستگاه كپی، 2 دستگاه چاپگر، یك دستگاه یخچال خریداری شد و در مرحله دوم پس از كسر كسورات قانونی مبلغ 2 و میلیار دو یكصد میلیون ریال پرداخت و با همكاری و هم افزایی اداره استثنایی استان كل عملیات پروژه اعم از خرید مابقی تجهیزات تعمیرات و توسعه انجام گرفت.

الیاسی موافقتنامه اولیه را یك ساله عنوان كرد كه به دلیل شرایط و تعطیلات ناشی از گسترش ویروس كرونا تا پایان سال 99 مجدداً تمدید گردید و افزود: تهیه تجهیزات اداری و اساسی شامل برد هوشمند، ویدیو پروژكتور، كمد ویترینی، دوربین مدار بسته، میز معلم، میز چرخ خیاطی، وایت برد لامپ ال ای دی 40 وات و ... در كنار سایر تجهیزات آموزشی و كمك آموزشی شامل میز و نیمكت عادی و معلولین دستگاه پركینز، نرم افزار گفتار درمانی، كتاب تخصصی اختلالات، كیت های آموزشی و ... تا كنون انجام شده است.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی كسب و كار های سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح كرد: به منظور تأمین سایر نیاز های دانش آموزان مدارس استثنایی منطقه، بررسی های لازم انجام و اعتبار 20 میلیارد ریال دیگر برای 11 باب مدرسه (786 دانش آموز) پیش بینی شده است كه نیاز سنجی تك تك مدارس انجام و طرح توجیهی آن تهیه و آماده انعقاد موافقتنامه با اداره استثنایی استان است.
   تاریخ: ۱۹:۳۶ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱