دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پیام تبریك رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت روز ملی « ارتز و پروتز »
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام تبریك رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت روز ملی « ارتز و پروتز »

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز در سالروز ملی « ارتز و پروتز »، با انتشار پیام، فرارسیدن این مناسبت را به همه اعضای هیات علمی، كارشناسان و دانشجویان این حوزه تبریك گفت.

به گزارش وبدای دانشگاه، متن پیام دكتر حمیدرضا خانكه به این شرح است:

توجه به سالروز ملی « ارتز و پروتز »، بهانه ای برای آگاهی جامعه از جایگاه و اهمیت این حوزه در توانبخشی، سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه است كه با پیچیده تر شدن زندگی بشر، روزبه روز افزایش می یابد.

درحالی كه پیشرفت علم پزشكی، از یك سو در پیشگیری از افزایش معلولیت ها موثر بوده است، از طرف دیگر، روند رو به رشد جمعیت سالمندان در كشور ما و دیگر كشورها، گسترش برخی بیماری ها مانند دیابت، گسترش ارتباطات و در نتیجه افزایش تصادفات، نیاز افراد را به علم و تخصص ارتز و پروتز و كاربرد آن در جامعه بویژه در میان افراد سالمند و افراد دارای معلولیت، افزایش داده است.

اثرگذاری این علم، آنقدر گسترده است كه می توان آن را نه تنها در حوزه توانبخشی، بلكه در حوزه های سلامت روانی و اجتماعی نیز تاثیرگذار دانست، چرا كه ساخت و بكارگیری یك عضو مصنوعی، علاوه بر اینكه در توانبخشی و بازگشت افراد كم توان و ناتوان به زندگی عادی و روابط اجتماعی موثر است، به دلیل افزایش اعتماد بنفس، حضور در اجتماع و كسب استقلال بیشتر، در سلامت روانی و اجتماعی این افراد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

افتخار داریم كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در صدر آموزش و پژوهش این حوزه در كشور قرار دارد و گروه آموزشی ارتز و پروتز این دانشگاه، جزو بهترین دپارتمان ها در میان دانشگاه های علوم پزشكی بلحاظ سطح علمی و تخصص اعضای هیات علمی و سطح كمی و كیفی آموزش های دانشجویان است كه در نهایت منجر به ارائه خدمات با كیفیت در سطح جامعه می شود.

ضمن گرامی داشت این مناسبت ارزشمند، فرارسیدن آن را به همكاران حوزه ارتز و پروتز، اعضای محترم هیات علمی، كارشناسان و دانشجویان این رشته در دانشگاه و مراكز درمانی وابسته به دانشگاه، تبریك گفته و آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان دارم.

دكتر حمیدرضا خانكه

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
   تاریخ: ۲۲:۰۲ - ۱۶/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۳۵۸