دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی می خواهد/ دستگاه های اجرایی مناسب سازی نمی كنند!
 
به گزارش خبرنگار گروه رفاهی و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، اصغر كاظمی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در نشست خبری با رسانه ها و برخی نمایندگان تشكل ها، اظهار كرد: هدف از تشكیل گروه ها و تشكل ها ساماندهی نیازمندی های جامعه است و باید اهداف مهمتری در این شبكه ها وجود داشته باشد.

وی افزود: یكی از مسائل پیش روی ما، تلاش برای بومی كردن تولیدات و تجهیزات توانبخشی است و البته بخشی از این تولیدات و تجهیزات بومی هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: درباره قانون حمایت از معلولان مشكلاتی وجود دارد، متاسفانه برخی دستگاه ها به این قانون تمكین نمی كنند، در حال حاضر 33 دستگاه، دستگاه های دولتی وغیر دولتی 14 تكلیف عمومی دارند و به این وظایف عمل نمی كنند. شاید به صورت انگشت شمار تمام تكالیف خود را انجام داده اند اما اغلب هیچ عملكردی به ما منعكس نكرده اند و در این باره اصلا پاسخگو نیست.

وی ابراز كرد: متاسفانه این سازمان ها و نهادها علاوه بر آنكه هیچ پاسخی به موضوعات ما نمی دهند حتی ستاد مركزی خود را مناسب سازی هم نكرده اند.

 كاظمی اشاره كرد: یكی از رویكردهای ما تلاش برای كمك به بازاریابی و فروش محصولاتی است كه جامعه هدف ما به فروش می رسانند، این تلاش را ما خواهیم داشت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: برای اجرای ماده 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حدود 20 هزار میلیارد تومان نیاز داریم، این در حالی است كه تمام بودجه سازمان از این رقم كمتر است.

وی تاكید كرد: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، نیازمند ضمانت اجرایی دارد و قرار است در جلسه ای با نهاد ریاست جمهوری در این باره صحبت هایی داشته باشیم.

كاظمی به یكی دیگر از مشكلات این سازمان اشاره كرد و گفت: مشكل دیگری كه در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت وجود دارد، تكالیف عمومی مانند اختصاص سه درصد استخدام ها به معلولان و تكالیف اختصاصی است كه دستگاه های انگشت شماری به وظایف خود عمل می كنند.

وی در پایان، عنوان كرد: متأسفانه دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت زیر بار مسئولیت نمی روند و حتی ساختمان ستاد مركزی خود را مناسب سازی نكرده اند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۷:۳۵ - ۱۶/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹