دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان از اولویت های بنیاد شهید است
 
بوشهر – ایرنا – معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان و برقراری كمك معیشت در اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال 1401 است.
پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان از اولویت های بنیاد شهید است بوشهر – ایرنا – معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان و برقراری كمك معیشت در اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال 1401 است.

به گزارش ایرنا، محمود پاكدل روز سه شنبه در آئین معارفه مدیر بنیاد شهید و امورایثارگران استان بوشهر، افزود: اكنون بودجه 1401 بنیاد شهید در مجلس در حال بررسی است و موارد مدنظر به طور كامل به مجلس منتقل شده است تا اعتبارات موردنیاز حل مشكلات جامعه ایثارگری تامین شود.

وی بیان كرد: امید است این اعتبارات در صحن تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد تا در سال آینده در زمینه های فرهنكی شاهد رشد قابل توجه باشیم.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بودجه 1401 بنیاد شهید در چارچوب عملیاتی تعریف شده كه در این زمینه باید مسائل باقیمانده براساس تعریف گنجانده شده در برنامه عملیاتی به یك نتیجه مشخصی برسد.

وی یادآور شد: شمار زیادی از برنامه های بنیاد شهید قابل تفویض است كه تاكنون بخشی از آنها شناسایی و در این خصوص اقدام شده و چنانچه موردی وجود داشته باشد برای تحقق آن برنامه ریزی می شود.

پاكدل ادامه داد: در امور مدنظر تفویض اختیار در اولویت است و بودجه نیز در قالب بودجه عمومی دولت تخصیص پیدا می كند كه در این زمینه نهادهای نظارتی بر نحوه كار بنیاد نظارت خواهند كرد.

وی تاكید كرد: در سال 1401 تلاش ویژه بر الكترونیكی شدن خدمات است تا خدمات باقیمانده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز الكترونیكی شود.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان كرد: الكترونیكی شدن چند مزیت دارد كه در یافت خدمت و با سرعت بیشتر از مهمترین مزیت های آن است و اینكه هزینه ای متوجه دریافت كننده خدمت نشده و مسائل گلوگاه های فسادخیز در مراجعه حضوری نیز از بین می رود.

وی ادامه داد: در این زمینه تاكنون موارد مرتبط با معافیت الكترونیكی شده و كسر خدمت نیز به آرامی الكترونیكی می شود.

پاكدل افزود: با وزرات اقتصاد برای الكترونیكی شدن وام مسكن مكاتب شده تا ایثارگر در منزل بانك خود را انتخاب و فرایند موردنیاز آن را انجام دهند.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر نیازهای جامعه ایثارگران استان در كمیته ای ویژه بررسی شده، تا چنانچه درحوزه اشتغال، مسكن، توانبخشی و ساماندهی گلزارها مشكلی وجود داشته باشد، این مسائل با حضور معاونت اجرایی رئیس جمهور بررسی شود.

در این آیین با قدردانی از حجت الاسلام ابراهیم تشكری، نعمت الله غلامپور به عنوان مدیركل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر معارفه شد.

برچسب ها
- محمود پاكدل
- بوشهر
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- شورای نگهبان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۱۱ - ۱۷/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲