دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

2 طرح هلال احمر در ریگان افتتاح و كلنگ زنی شد
 
كرمان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح پایگاه امداد و نجات جاده ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان آغاز و همچنین طرح جامع توانبخشی در ریگان با حضور استاندار كرمان و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.
2 طرح هلال احمر در ریگان افتتاح و كلنگ زنی شد كرمان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح پایگاه امداد و نجات جاده ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان آغاز و همچنین طرح جامع توانبخشی در ریگان با حضور استاندار كرمان و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار كرمان روز چهارشنبه در حاشیه آیین كلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر ریگان - ایرانشهر در جمع خبرنگاران افزود: راه اندازی طرح مركز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر بسیار در منطقه ضرورت داشت كه ضمن اجرای این طرح، هم اكنون مردم از آن بهره می برند.

علی زینی وند ادامه داد: راه اندازی طرح مركز جامع توانبخشی هلال احمر در ریگان اقدامی ارزنده و بسیار مهم بود لذا ساختمان آن را نیز در شهر كلنگ زنی كردیم.

وی اظهار داشت: به احداث مركز امداد و نجات جاده ای نیز با توجه به طول جاده های استان و حادثه خیزی آن بیشتر نیاز داشتیم زیرا در محور ریگان - ایرانشهر كه یكی از جاده های پرتردد كرمان محسوب می شود، عملیات احداث این پایگاه ضروری به نظر می رسید كه عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

استاندار كرمان ادامه داد: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان در شرق استان كرمان آغاز شده كه این طرح می تواند خدمات مهمی در این محور ترانزیتی به مردم ارائه كند.

وی گفت: مردم این مناطق مشكلات زیرساختی همچون مبلمان و زیرساخت های شهری دارند و مقرر شد تا حد توان استانداری كرمان در بودجه سال آینده تقویت شود.

زینی وند افزود: همچنین از امكانات معادن بزرگ و صنایع استان بخشی از مسئولیت اجتماعیشان را در راستای تقویت این مناطق به كار گیرند، البته اتفاق دیگری در این مناطق افتاد كه بحث لایروبی رودخانه ها بود و مناطقی از این حوزه را سیل تهدید می كرد لذا لایروبی تا اندازه ای خطر سیلاب را كاهش داده است.

كلینك توانبخشی هلال احمر در ریگان افتتاح شد

مركز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور استاندار كرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولان محلی و استانی در شرق استان كرمان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان در حاشیه آیین افتتاح كلینك توانبخشی و كلنگ زنی مركز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان افزود: 680 نفر معلول جسمی و حركتی در شهرستان ریگان زندگی می كنند كه 400 نفر از آن ها كودكان هستند.

رضا فلاح با اشاره به اینكه بسیاری از خانواده های ریگانی فرزندانشان دچار بیماری CP هستند، افزود: بیماران زیادی برای درمان به مركز كاردرمانی جمعیت هلال احمر در شهرستان بم مراجعه می كردند كه اكنون با افتتاح این كلینیك، مراجعه كنندگان با كمترین هزینه می توانند از خدمات این مركز بهره مند شوند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت بخش كاردرمان از ابتدای خردادماه سال جاری خاطرنشان كرد: اكنون كلینیك توانبخشی جمعیت هلال احمر ریگان با ارزش ریالی 550 میلیون تومان توسط جمعیت هلال احمر و كمك خیرین مجهز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان با اشاره به اینكه روزانه 27 كودك در این مركز مورد معالجه قرار می گیرند، تصریح كرد: خوشبختانه تا كنون 4 كودك پس از سال ها موفق شدند به تنهایی گام بردارند و همچنین در بخش گفتاردرمانی نیز 3 كودك معالجه شدند.

فلاح با اشاره به این كه تعرفه های این مركز 30 درصد كمتر از تعرفه های بخش خصوصی است، افزود: بسیاری از خانواده های نیازمند و تحت پوشش بهزیستی با مراجعه به این مركز و پرداخت هزینه كمتر می توانند فرزندان شان را معالجه و درمان كنند.

وی همچنین در حاشیه كلنگ زنی پروژه عمرانی پایگاه امدادونجات بین شهری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محور ریگان ایرانشهر گفت: در این محور مواصلاتی به دلیل قاچاق انسان و سوخت بیشترین حوادث جاده ای رخ می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: این پایگاه با هدف امدادرسانی سریع و به موقع با هدف كاهش تلفات جانی در این محور احداث می شود.

ساختمان جدید مركز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان نیز با هدف تكمیل بخش های مختلف توانبخشی توسط استاندار كرمان كلنگ زنی شد.

برچسب ها
- كرمان
- ریگان
- علی زینی وند
- امداد و نجات
- استانداری كرمان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۰۳ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰