دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تلاش تكواندوكاران ناشنوا برای كسب قهرمانی در المپیك
 
رییس انجمن تكواندوی ناشنوایان از اعزام 10 ورزشكار دختر و پسر به المپیك برزیل خبر داد و گفت: تلاش بر این است كه از عنوان قهرمانی خود در المپیك دفاع كنیم.
تلاش تكواندوكاران ناشنوا برای كسب قهرمانی در المپیك غلامرضا عزیزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: چهارمین اردوی آماده سازی تكواندوكاران ناشنوا برای شركت در المپیك از ششم فروردین با حضور 8 ورزشكار در بخش كیوروگی و 2 ورزشكار پومسه (دختران و پسران) در خانه تكواندو در حال برگزاری است كه این اردو تا 28 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی گفت: نفرات اعزامی از بهترین های تكواندو و جزو كسانی هستند كه در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا دست پیدا كرده اند و شانس زیادی برای كسب مدال در المپیك دارند.

عزیزی با اشاره به آسیب دیدگی برخی از تكواندوكاران در جریان تمرینات، خاطرنشان كرد: برخی از ورزشكاران اعزامی به المپیك در جریان تمرینات تا حدودی دچار آسیب دیدگی شده اند كه با هماهنگی كمیته پزشكی و با انجام كار فیزیوتراپی در حال درمان هستند و مشكل خاصی برای پیگیری تمرینات خود ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا تكواندوكاران از نظر امكانات و تجهیزات دچار مشكل خاصی هستند یا خیر؟ افزود: هر چند كمبود امكانات همیشه وجود دارد، اما با همكاری فدراسیون تكواندو و با حمایت فدراسیون ناشنوایان تا به امروز مشكلات مرتفع شده و شرایط راضی كننده است.

رییس انجمن تكواندوی ناشنوایان پیرامون این پرسش كه در كدام بخش امید به كسب مدال دارید، اظهار كرد: در هر دو بخش كیوروگی و پومسه زنان و مردان شرایط یكسان است و امید به كسب مدال داریم. البته سعی كردیم در طی 4 مرحله اردوی آمادگی كه داشتیم ورزشكاران را از هر لحاظ مورد ارزیابی قرار دهیم و در نهایت بهترین و باتجربه ترین تكواندوكاران را برای المپیك گزینش كنیم.

وی در پایان زمان اعزام تیم تكواندو به المپیك را 13 اردیبهشت ماه عنوان كرد و گفت: برای شركت در المپیك 5 مرحله اردو پیش بینی شده بود كه 4 مرحله اردو برگزار شده و آخرین اردو كه وصل به اعزام است اردیبهشت ماه در خانه تكواندو برگزار خواهد شد و سپس تیم 13 اردیبهشت عازم برزیل می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۴:۰۹ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۸