دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

خانه های شبانه روزی بهزیستی زنجان جامعه هدف خود را توانمند می كند
 
زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: یكی از رسالت های اصلی و مهم بهزیستی پذیرش و ساماندهی كودكان فاقد سرپرست یا بدسرپرست است و خانه های شبانه روزی بهزیستی با هدف ارتقای زندگی و توانمندسازی فرزندان بهزیستی فعالیت می كند.
خانه های شبانه روزی بهزیستی زنجان جامعه هدف خود را توانمند می كند زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: یكی از رسالت های اصلی و مهم بهزیستی پذیرش و ساماندهی كودكان فاقد سرپرست یا بدسرپرست است و خانه های شبانه روزی بهزیستی با هدف ارتقای زندگی و توانمندسازی فرزندان بهزیستی فعالیت می كند.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تلاش بهزیستی این است كه این كودكان وارد محیط امن یك خانواده شوند و نگهداری كودكان در مراكز و واگذاری آنها به متقاضیان واجد شرایط فرزندخواندگی بر اساس دستور مقام قضایی انجام می شود.

وی حمایت خیرین در ماه مبارك رمضان از مراكز كودكان و تمامی مراكز نگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت و غیره را در استان مهم عنوان كرد و اظهار داشت: خیرین دیار كریمان یاور و بازوان توانمند بهزیستی در رفع مشكل مددجویان هستند.

این مسوول ادامه داد: هم اكنون پنج مركز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان وظیفه نگهداری 52 كودك بی سرپرست و بدسرپرست را برعهده داشته و خدمات مورد نیاز را ارائه می كند.

وی در ادامه با بیان اینكه خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای زنان خشونت دیده است اظهار داشت: پذیرش و ارایه خدمات مشاوره ای و مددكاری و غیره در خانه امن با اخذ حكم قضایی و به صورت سرپایی و اسكان موقت انجام می گیرد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به دستورالعمل و راهنمای تخصصی خانه امن، تمام تلاش مددكار و روانشناس مركز، ساماندهی و مهیا كردن محیط خانواده برای حضور بی خطر زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده در خانه است.

حسینی خاطرنشان كرد: پیگیری پس از ترخیص در افراد پذیرش شده انجام می شود تا با رصد وضعیت خشونت در خانواده مراقب فرد خشونت دیده باشند و از تكرار مجدد آن، جلوگیری شود.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- خشونت خانگی
- زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۷ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵