دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیش از 19 هزار نفر در كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند
 
گچساران- ایرنا- مدیر كل بهزیستی كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فعالیت 49 مركز مثبت زندگی در استان گفت: هم اكنون 19 هزار و 262 پرونده مددجوی مستمری بگیر زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند.
بیش از 19 هزار نفر در كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند گچساران- ایرنا- مدیر كل بهزیستی كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فعالیت 49 مركز مثبت زندگی در استان گفت: هم اكنون 19 هزار و 262 پرونده مددجوی مستمری بگیر زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند. 

محمد كریم آریا شامگاه سه شنبه در نشست با مراكز مثبت زندگی در شهرستان های گچساران، باشت و لیكك افزود: از این تعداد پرونده ها 12 هزارو 782 مورد در بخش توانبخشی، 6 هزارو 62 مورد در بخش امور اجتماعی و 420 مورد امداد بگیر هستند.

وی بیان كرد: در مراكز مثبت زندگی خدماتی شامل تشكیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، شناسایی داوطلبان و خیران، آگاه سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی، نیازسنجی محلی و غربالگری بینایی و شنوایی،ثبت درخواست فرزندخواندگی، بررسی وضعیت مسكن و اشتغال، تشخیص و تعیین نیاز اولویت دار مددجو و كلیه خدمات تخصصی مددكاری به خانوارهای زیرپوشش ارایه می شود.

آریا با اشاره به امكان ارایه خدمات سطح یك سازمان بهزیستی به صورت الكترونیكی بیان كرد: هر مركز مثبت زندگی براساس موقعیت جغرافیایی و محل سكونت مددجو مستمری بگیر 150 تا 450 پرونده را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: این مراكز با ارایه خدمات الكترونیكی بخش زیادی از مشكلات تردد مددجویان را با كاهش مراجعه حضوری برطرف كرده اند.

بیش از 19 هزار نفر در كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند

آریا با بیان اینكه ارائه خدمات بهتر به جامعه یكی از اهداف مهم مراكز مثبت زندگی است گفت: مراكز مثبت زندگی و بازوان توانمند بهزیستی هستند و اگر نقصی در كار آنها ایجاد شود عملكرد بهزیستی زیر سوال خواهد برد.
مدیر كل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعدادی از جامعه هدف ما زیر پوشش مراكز مثبت زندگی قرار دارد و باید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به آنها انجام دهیم.

آریا اظهار داشت: مراكز مثبت زندگی باید دارای پرسنل توانمند باشند و خدمات با ارزشی را در راستای كمك به جامعه هدف انجام دهند.

آریا بیان كرد: مراكز مثبت زندگی در آگاه سازی جامعه هدف در راستای ایجاد اشتغالزایی اقدامات موثری را انجام دهند.

هفت مركز مثبت زندگی در گچساران فعالیت دارند

رئیس بهزیستی گچساران در این نشست گفت: هفت مركز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه‏ های هدف به خدمات سازمان، كاهش ترددهای غیرضروری به مراكز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی در این شهرستان فعالیت می كنند.

عزیز اله دیلمی افزود: این تعداد مراكز مثبت زندگی در گچساران 2 هزار و 320 پرونده را مدیریت می كنند.

بیش از 19 هزار نفر در كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش مراكز مثبت زندگی هستند

وی با بیان اینكه از این تعداد مراكز مثبت زندگی یك مورد در روستای امام زاده جعفر این شهرستان فعالیت می كند ابراز كرد: هر یك از این مراكز بیش از 430 پرونده را مدیریت می كنند.

دیلمی اظهار داشت: این مراكز كه از سوی بخش خصوصی با نظارت بهزیستی اداره می شوند، كه نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف شهرستان داشته است.

وی عنوان كرد: سهمیه گچساران برای تشكیل مراكز مثبت زندگی پنج مركز بوده كه با تلاش و رایزنی های مسئولان استانی 2 مركز دیگر به سهمیه گچساران اضافه شد.

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: تلاش برای كاهش فاصله بین مردم و دولت در دولت مردمی سیزدهم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

روانبخش دیهیم خوب ابراز كرد: خدمت در سازمان بهزیستی عملی حساس، خداپسندانه و در جهت رفع نیازهای كم توانان و ناتوانان است .

وی بیان كرد: در مجموعه كاری این اداره شاید ایرادهایی مانند كمبود اعتبارات وجود داشته باشد كه این طبیعی بوده و جا دارد از زحمات رئیس بهزیستی گچساران تقدیر و تلاش كرد.

شهرستان 156 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- كهگیلویه و بویراحمد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۱ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵