دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

65 درصد سازمان های غیردولتی كشور خیریه هستند
 
مشهد- ایرنا- معاون مشاركتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی كشور گفت: از مجموع بیش از 22 هزار سازمان غیردولتی حدود 15 هزار سازمان مردم نهاد و موسسه با موضوع خیریه مجوز فعالیت گرفته اند.
65 درصد سازمان های غیردولتی كشور خیریه هستند مشهد- ایرنا- معاون مشاركتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی كشور گفت: از مجموع بیش از 22 هزار سازمان غیردولتی حدود 15 هزار سازمان مردم نهاد و موسسه با موضوع خیریه مجوز فعالیت گرفته اند.

زهرا عابدینی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز به كار ستاد هماهنگی مشاركتهای مردمی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر چهار دستگاه متولی صدور مجوز برای سازمان های غیردولتی مردم نهاد هستند كه وزارت كشور به عنوان یكی از این نهادها تاكنون بالغ بر هفت هزار مجوز برای موضوعات متعدد همچون محیط زیست، عمران، بهداشت و درمان صادر كرده است كه از مجموع این تعداد هزار و 700 مورد كاركرد خیریه داشته اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشها نیروی انتظامی مجوز حدود سه هزار سازمان مردم نهاد را صادر كرده كه همه آنها موسسات خیریه با فعالیتهای درمانی و آموزشی هستند.

معاون مشاركتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی كشور گفت: سازمان بهزیستی كشور نیز در حوزه توانبخشی به استناد بند 13 ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت اجازه صدور مجوز به سازمانهای غیردولتی با موضوع خیریه و نیكوكاری در قالب وظایف بهزیستی را دارد، بر این اساس تاكنون 9 هزار و 800 سمن از سراسر كشور در این راستا مجوز فعالیت گرفته اند.

وی افزود: علاوه بر آن وزارت ورزش و جوانان براساس تفاهمنامه با وزارت كشور، سه هزار سازمان غیردولتی جوانان را سازماندهی كرده كه بخشی از آنها نیز فعالیت خیریه دارند.

عابدینی ادامه داد: براین اساس در مجوع حدود 15 هزار موسسه خیریه در كشور داریم كه در حوزه های مختلف از جمله درمان و پزشكی، توانبخشی معلولان، كودكان و زنان سرپرست خانوار فعال هستند و حمایتهای خود را در قالب آموزش، كارآفرینی و توانمندسازی برای این اقشار ارائه می دهند.

وی با بیان اینكه برخی موسسات خیریه فعالیت های دانش بنیان نیز دارند گفت: برخی موسسات خیریه در حوزه محرومیت زدایی به فعالیتهای عمرانی پرداخته و پروژه های زیرساختی از قبیل مدرسه سازی، ساخت راه و آبرسانی را در كنار دولت و در مناطق دور افتاده در دست گرفته اند.

بر اساس اعلام وزارت كشور، 14 هزار سازمان و تشكل مردم نهاد طی سال 1397 در كشور فعالیت داشته اند كه 6 هزار تشكل از این تعداد با وزارت كشور مرتبط بوده اند.

برچسب ها
- سازمان امور اجتماعی كشور
- سازمان های مردم نهاد
- موسسات نیكوكاری
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۸ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸