دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

55 دانش آموز اتیسم در مدارس قزوین مشغول به تحصیل هستند
 
قزوین- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: در حال حاضر 55 دانش آموز اتیسم در مدارس این استان مشغول تحصیل هستند كه از این تعداد 48 پسر و هفت دختر است.
55 دانش آموز اتیسم در مدارس قزوین مشغول به تحصیل هستند قزوین- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: در حال حاضر 55 دانش آموز اتیسم در مدارس این استان مشغول تحصیل هستند كه از این تعداد 48 پسر و هفت دختر است.

معرفت الله احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است كه همراه با نقص در تعامل و ارتباط اجتماعی، الگوهای محدود و تكراری در رفتار، علایق و فعالیت ها است.

وی درباره علائم این بیماری اظهار داشت: مبتلایان به اُتیسم در تعاملات خود دچار مشكل می شوند، ارتباط كلامی خوب و مناسب نمی توانند برقرار كنند و رفتارهای كلیشه ای در آنها دیده می شود.

احمدی تصریح كرد: كودكان مبتلا به اتیسم از دوران نوزادی كمتر به دیگران نگاه می كنند، علاقه ای به ارتباط چشمی با بقیه افراد ندارد، كمتر صداهای مخصوص كودكان را از خود بروز می دهند، از برقراری ارتباط كلامی طفره می روند و درنهایت بازی های اجتماعی را تنهایی انجام می دهند.

این مسوول با اشاره به اینكه یادگیری این كودكان دو سال طول می كشد، تصریح كرد: كودكان اوتیسم آموزش های خاصی دارند كه در استان قزوین از روش های مدرن و روز دنیا از جمله روش درمانی تیچ استفاده می شود.

وی اضافه كرد: مربیان و معلمان این گروه از دانش آموزان، آموزش ها و دوره های خاص آموزشی را گذرانده اند تا با استفاده از آخرین شیوه های تدریس به آموزش بپردازند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تاكید كرد: هم اكنون 2 هزار و 338 دانش آموز با نیاز ویژه در سطح استان وجود دارد كه یك هزار و 88 نفر آنان در مدارس استثنایی و یك هزار و 250 دانش آموز دیگر نیز در مدارس پذیرا یا عمومی مشغول تحصیل هستند.

احمدی خاطرنشان كرد: به دلیل حساسیت ویژه آموزش به این افراد معلمان متخصص كه دوره های توانبخشی و آموزشی ویژه دانش آموزان اتیسم را پشت سر گذاشته اند انتخاب می شوند و تلاش شده تا بسترهای مورد نیاز آموزشی در استان فراهم شود.

وی ساخت مدرسه اتیسم در استان را از مهمترین اولویت ها دانست و افزود: هم اكنون مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسم با همت خیران در شهر قزوین در حال ساخت است كه از رشد فیزیكی 20 درصدی برخوردار بوده و برای تكمیل نیازمند اعتبارات استانی است.

احمدی یاد آور شد: همچنین قزوین دارای پیشرفته ترین سالن اتیسم به همت خیرین است كه هم اكنون در حال خدمات رسانی به این قشر از جامعه می باشد.

برچسب ها
- افراد دارای اتیسم
- مدارس
- استان قزوین
- دانش آموزان
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۳ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹