دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تولیدات دانش بنیان منجر به اشتغالزایی شود
 
استاندار همدان گفت: تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه اینكه به كارگیری نیروی انسانی كاهش یابد.
تولیدات دانش بنیان منجر به اشتغالزایی شود

علیرضا قاسمی فرزاد در نشستی با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: با ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان و افزایش بهره وری، انرژی كمتری صرف امور می شود و در این رابطه نیروی انسانی كاهش می یابد، اما بر این اساس نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد باید همچنان مدنظر باشد.

رهبر انقلاب امسال را سال تولید ، دانش بنیان و اسشتغال نامگذاری كردند.

او گفت: حمایت از طرح های عمرانی حوزه سلامت ضروری است و یكی از این ظرفیت ها توسعه فیزیكی فضای شركت های دانش بنیان دانشگاه است كه با توجه به وجود 52 شركت دانش بنیان در استان، توسعه ظرفیت فیزیكی و امكانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب ناپذیر است.

استاندار همدان گفت:در این 2 سال با وجود تحریم ها، كمبود ها و مشكلات متعدد و فشار روانی بیرونی و داخلی با كرونا مقابله كردیم و كادر درمان از این همه فشار خسته نشدند و به هر ترتیبی با همه نارسایی ها مقاومت كردند.

قاسمی فرزاد گفت: زحمات طاقت فرسا و ارزشمند كادر درمان در مقابله با كرونا در تاریخ ثبت می شود و به عنوان برگی زرین در صفحه افتخارات حوزه سلامت به یادگار خواهد ماند و امسال پس از 2 سال كرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر كردند.

اوگفت: تخصص و تعهد از جمله معیار های مورد نظر در انتصاب مدیران است و در این راستا فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می شوند.

استاندار همدان گفت: موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت ها مورد توجه باشد، گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت های مورد نظر فراهم شود، همچنین فراهم آوری زمینه پیوند كلیه و مغز استخوان مورد حمایت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان نیزگفت: تلاش ما در دانشگاه بر این است كه در حوزه تولید دانش بنیان اقداماتی جدی صورت گیرد كه دانشگاه را برجسته و رو به جلو پیش ببرد.

محمد مهدی مجذوبی گفت: طی چهار سال آینده، 20 درصد به ظرفیت سالانه پذیرش دانشجویان اضافه می شود و ما باید برای ظرفیت فیزیكی آموزش این دانشجویان برنامه ریزی داشته باشیم.

كمبود فضای آموزشی یكی از دغدغه های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشكی همدان است.

تجهیز بیمارستان اكباتان از اردیبهشت آغار می شود او گفت: بیمارستان اكباتان یكی از طرح های مهم و اثرگذار استان است كه از اردیبهشت ماه روند تجهیز آن آغاز می شود، همچنین بیمارستان تخصصی زنان و نوزادان فاطمیه در هفته سلامت افتتاح می شود و در حوزه دانشجویی نیز خوابگاه شهید همدانی افتتاح شده و پذیرش دانشجو را آغاز كرده و خوابگاه ریحانه2 با ظرفیت پذیرش 500 نفر در دست اقدام است كه امیدوار هستیم تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان از راه اندازی خوابگاه متأهلان به منظور تقویت سیاست های فرزندآوری و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: اگر افزایش ظرفیت ها در این حوزه متناسب با برنامه ریزی پیش رود می توانیم در سرفصل خوابگاه دانشجویان متأهل در كشور صاحب امتیاز باشیم.

منبع ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۳ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱