دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

گوش درد ، علامت جدید سویه اُمیكرون
 
بر اساس نتیجه یك تحقیق ؛ سویه اُمیكرون می تواند باعث ایجاد مشكلاتی در گوش مبتلایان شود .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز خوزستان ؛ گروهی از محققان در دانشگاه آكسفورد مطالعه جدیدی در مورد علائم سویه امیكرون انجام دادند و به این نتیجه رسیدند كه این سویه می تواند باعث ایجاد مشكلاتی در گوش مبتلایان شود.گوش درد ، علامت جدید سویه اُمیكرون با وجود اینكه پیش از این ، مبتلایان به بیماری كووید -19 درگیر گوش درد می شدند، اما اكنون شایع تر از چیزی است كه در ابتدا تصور می شد.

افراد شركت كننده در این مطالعه پس از مبتلا شدن به كرونا امیكرون درگیر علائمی مانند گوش درد شدید، بی حسی گوش و حتی از دست دادن موقت حس شنوایی شده بودند.

این علائم ممكن است حتی پس از بهبودیافتن از بیماری كووید -19 نیز ادامه دار باشد. محققان پس از انجام بررسی های لازم متوجه شدند كه علائم ذكر شده ممكن است افرادی كه كاملاً واكسینه شده اند را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته محققان، گوش درد ناشی از كرونا امیكرون ممكن است با شنیدن صدای زنگ در گوش همراه باشد.

به افرادی كه دچار كم شنوایی، زنگ زدن در گوش و سرگیجه می شوند، توصیه شده است كه این علائم را نادیده نگیرند و در صورت بروز آن ها آزمایش كرونا انجام دهند.

بیشتر بخوانید : كاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خوزستان + فیلم

ممكن است گوش درد یا شنیدن صدای زنگ در گوش به دلایل دیگر نیز رخ دهد، بنابراین بهتر است پس از بروز این علائم به پزشك مراجعه كنید تا دلیل آن مشخص شود.
   تاریخ: ۱۶:۰۷ - ۱۹/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵