دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وب دا - دانشگاه علوم پزشكی ایران در راه اندازی شركت های دانش بنیان ظرفیت خوبی دارد
 
عبدالرضا پازوكی در دیدار نوروزی وزیر بهداشت: دانشگاه علوم پزشكی ایران در راه اندازی شركت های دانش بنیان ظرفیت خوبی دارد



عبدالرضا پازوكی در دیدار نوروزی وزیر بهداشت:
دانشگاه علوم پزشكی ایران در راه اندازی شركت های دانش بنیان ظرفیت خوبی دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران از ظرفیت بالقوه این دانشگاه در راه اندازی شركت های دانش بینان در سال 1401 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی ایران، دكتر عبدالرضا پازوكی در دیدار نوروزی دكتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با هئیت رئیسه و اساتید این دانشگاه در روز شنبه 6 فروردین، به تشریح برنامه های این دانشگاه در سال 1401 پرداخت.
وی گفت: در چند ماه اخیر كه از كارنامه دولت جدید به ریاست جمهوری حجت السلام رئیسی می گذرد شاهد اقدامات درخشان در حوزه بهداشت و درمان و كنترل كرونا هستیم.
پازوكی با تاكید بر حركت جهادی وزیر بهداشت كه تجربیات ارزنده ای در دوران دفاع مقدس دارد، افزود: در حال حاضر مرحله كنترل كرونا به خوبی انجام شده است و در مراحل بعدی، اولویت های دیگر وزارت بهداشت برای تضمین سلامت مردم اقدام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران با اشاره اتفاقات ناپسند سالهای گذشته در ادغام این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشكی تهران و در نهایت اقدام خوب انتزاع عنوان كرد: دانشگاه علوم پزشكی ایران از جهات مختلف مظلوم واقع شده است ولی خوشبختانه هم اكنون مورد توجه مسئولین و وزارت بهداشت است.
پازوكی ادامه داد: خانواده علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران، با یكپارچی، انسجام و اتحاد بتواند نه تنها در بین دانشگاه های كشور، بلكه در رتبه بندی بین المللی نیز جایگاه خوبی كسب كند.
وی در تشریح جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشكی ایران عنوان كرد: رتبه این دانشگاه در نظام رتبه بندی تایمز بین 500 الی 600 دانشگاه دنیا است و در نظام رتبه بندی شانگهای در جمع 500 دانشگاه جهان قرار دارد.
پازوكی با ابراز امیدواری برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر دانشگاه علوم پزشكی ایران در محدود جغرافیایی غرب استان تهران بیان كرد: این دانشگاه در كنار خدمات سلامت، در بحث آموزش و پژوهش نیز نقش خود را به بهترین نحو ایفاء می كند.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نوروز 1401 با تاكید بر بحث دانش بنیان و اشتغال آفرینی خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی ایران برنامه های خوبی در بحث راه اندازی شركت های دانش بنیان داشته و دارد و باید این مقوله نه تنها در بین اساتید؛ بلكه با مشاركت كارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه محقق شود.

گفتنی است، در این دیدار نوروزی، اعضای هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز به فراخور ماموریت و رشته های پزشكی به مباحثی از جمله افزایش سهم این دانشگاه در مراكز تصمیم گیری نظیر شورای تخصصی، ساماندهی مالیات پزشكان تمام وقت جغرافیایی، ایجاد ردیف استخدامی هئیت علمی رشته های توانبخشی، توجه بیشتر به طب سالمندی، اهمیت دادن به جانشین پروری در حوزه مدیران بیمارستانها و پرستاران و تسهیل در ارائه مجوزها پرداخته شد.
پایان مطلب//
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۲