دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

گردهمایی خانواده «اختلال اوتیسم» در خرم آباد برگزار شد
 
خرم آباد- گردهمایی خانواده «اختلال اوتیسم» در پارك زیباكنار در مركز لرستان برگزار شد.
گردهمایی خانواده «اختلال اوتیسم» در خرم آباد برگزار شد خرم آباد- گردهمایی خانواده «اختلال اوتیسم» در پارك زیباكنار در مركز لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته جهانی آگاهسازی «اوتیسم» عصر شنبه اداره كل بهزیستی لرستان با همراهی بهزیستی شهرستان خرم آباد و سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری خرم آباد گردهمایی خانواده اختلال «اوتیسم» vh را در پارك زیبا كنار خرم آباد برگزار كردند.

در این گردهمایی به همت تیم سیار آگاه سازی اختلال طیف «اوتیسم» از ساعت 16 تا 20 خدماتی از قبیل توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی، اجرای تست هیوا جهت غربالگری موارد مشكوك، ارجاع موارد مشكوك به مركز «اوتیسم» و انجام مشاوره های لازم به شهروندان انجام شد.

همچنین اندازه گیری فشار خون مراجعه كنندگان توسط عوامل اجرایی هلال احمر ارائه شد.

تأسیس مراكز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی استاندارد «اوتیسم»

مدیر كل بهزیستی لرستان با بیان اینكه اختلال طیف «اوتیسم» اصطلاحی است، كه برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی با مشكلات ارتباطی و تعامل اجتماعی به كار برده می شود، گفت: تا كنون نشست ها و همایش های زیادی در خصوص كودكان با اختلال های مختلف از جمله «اوتیسم»، برگزار شده است اما به طور مشخص به مسائل و چالش های متعددی كه این خانواده ها به آن دچار هستند، پرداخته نشده است.

عمودی زاده با اشاره به اینكه «اوتیسم» در پسران بیشتر از دختران اتفاق می افتد تصریح كرد: «اوتیسم» معمولاً قبل از سه سالگی بروز پیدا می كند و برخی كودكان مبتلا به این بیماری تا قبل از شروع بیماری، رشد نرمالی دارند.

وی در ادامه اظهار امیدواری كرد كه اقدامات جدی در خصوص غربال گری، ارزیابی و تشخیص بهنگام اختلال طیف «اوتیسم»، تأسیس مراكز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی استاندارد، تأسیس مراكز حرفه آموزی و آمادگی شغلی برای افراد با اختلال اتیسم، اقدامات لازم برای برخورداری والدین از بیمه های تكمیلی، حمایت و نظارت دقیق بر مراكز «اوتیسم» و سمن ها و مؤسسه های خیریه در دستور كار مدیران و مسئولین قرار گیرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۲۲:۳۵ - ۲۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۳